Megújul az aszfaltburkolat az üzemelő M0 útgyűrű egy szakaszán

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az M0 déli szektor bővítése mellett felújítja az útgyűrű régi M7-es és M6-os autópályák közötti, elhasználódott aszfaltburkolatú pályáját. A felújítás alatt nem fog csökkenni a forgalomban használható sávok száma, köszönhetően a bővítési munkálatoknak.

A
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett az M0 jelenleg
használt, M7-es és M6-os autópályák közötti burkolatának
korszerűsítésére kiírt közbeszerzési eljáráson. A 7 km hosszú, jelenleg
üzemelő szakaszon a burkolat pillanatnyilag annyira rossz minőségű, hogy
forgalombiztonsági és utazáskényelmi szempontból szükséges az új
szakasz átadása előtt a meglévő félpálya aszfaltburkolatának teljes
cseréje.

A felújítás kapcsán jelentős forgalomkorlátozásra, a
forgalmi sávok számának csökkentésére nem lesz szükség. A korszerűsítés
megkezdése előtt ugyanis a NIF a bővítési munkálatok előrehaladtával
átad a forgalom számára új 3 sávot + leállósávval. Így az M5 autópálya
irányába a közlekedés nem változik, míg az M1 autópálya felé a forgalom 3
sávon haladhat, melyet leállósáv is segít.

 


Ábra nagy felbontásban

A
korszerűsítés második fázisában az I. ütemben elkészült, felújított
aszfaltburkolattal rendelkező sávra, valamint a szélesítés kapcsán
kiépült plusz egy sávra terelik át az M5 irányába tartó forgalmat
(összesen továbbra is 2 sávon halad a forgalom), míg az M1-es felé
tartóknak 2 sáv + leállósáv áll rendelkezésre.

 


Ábra nagy felbontásban

A
régi pályaszakasz felújítását a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes
C-M0 Konzorcium (Konzorcium vezetője: COLAS Hungária Zrt., konzorcium
tagja: COLAS Út Zrt.) építi meg. A szerződéses összeg nettó:
2.974.594.678.- Ft.

A felújítással a tárgyi szakaszon a jelenlegi
burkolat marását követően 7 cm új kötőréteg elhelyezése történik meg
nagyságrendileg 10 300 m3, és 4 cm új kopóréteg elhelyezése
nagyságrendileg 5 100 m3 mennyiségben. A beruházás kapcsán
felülvizsgálnak és részben újonnan telepítenek összesen mintegy 1100 m
zajvédő falat.

A kivitelezési munkálatok I. üteme várhatóan
júniusban kezdődhet meg, míg a forgalom 2×3 sávon + leállósávon az M7-M6
autópályák között várhatóan 2012 őszétől indulhat meg.

A
fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretén belül a Közlekedés Operatív
Program (KÖZOP) keretében az Európai Unió támogatásával valósul meg.

2012. ősz

 

 

Ábra nagy felbontásban