Jelentés az M0 útgyűrű déli szektorának bővítési munkálatairól
Jelentés az M0 útgyűrű déli szektorának bővítési munkálatairól
Az M0 útgyűrű M1-M6 autópályák közötti részén
áprilisban a befejező földmunkákat végezte a kivitelező. A padkák
feltöltése, a rézsűk visszametszése és füvesítésük készült, a
vízelvezető szegélyek kiépítése zajlott. A T2-es támfalon üzemi korlát
elhelyezése, kereszt- és hosszcsatornák tisztítása, karbantartása folyt.
Folytatódott a közúti visszatartó rendszerek (szalagkorlátok)
beépítése. Folyamatban van a megvalósulási tervek, kezelési,
karbantartási utasítások készítése is.
Az M0 útgyűrű M6 autópálya és 51. sz. főút közötti szakaszán
a Soroksári Duna-híd szabadon-betonozott felszerkezete és a gerendázás
elkészült, jelenleg a monolit pályalemez, és a vasbeton monolit szegély
építése van folyamatban.
A Csepel-szigeti szerelőterületen a
helyszíni szerelést követően a Hárosi Duna-híd felszerkezetének tolása
folyamatosan zajlik. A hídfő, szárnyfal, és a híd háttöltés építése
folyamatban van. A budai oldali (jobb parti) szerelőterületen a
felszerkezeti elemek helyszíni szerelése befejeződött, a
keresztmetszetek illesztése folyamatban van.
A Növény utcai
kapcsolat hídépítési szakági munkafolyamatai közül a monolit keret
építése megtörtént, a szegély építése, és a kiegyenlítő lemez építése
van folyamatban. A Növény utcai kapcsolat útépítés szakági
munkafolyamatai közül földmű és vízépítése folyamatban van. A 6-os
számú csomópont „É”-i oldali csomóponti ágainak víz,- és földmű építése
zajlik. Az 1.4 j. műtárgy esetében a háttöltés építésén, és a
szigetelésén dolgoznak. A 123-124 j. műtárgyak úszólemeze, szigetelése
készült el. A 3.08 j. hídon a szegély sóvédelmi bevonata készül. A 3.2
j. műtárgyon a szükséges hídbontás van folyamatban.
Az M0
főpályán folytatódik a még hátralévő földmű építés, illetve a fagyvédő
réteg építése. A még hátralévő közműkiváltások folyamatban vannak, és
megkezdődtek a portálszerkezetek alapozási munkái.
M0 útgyűrű 51. sz. főút és M5 autópálya közötti szakasz:
Az 51. sz. csomópont „A”-ág félpályás bontása részben megtörtént, az
„A”-ág ezen részén az aszfaltréteg elkészült. Az „S”, a „D” és a
„P”-ágakon (azaz az 51. sz. főúti csomópont körforgalom), elkészült az
aszfaltburkolat építése, valamint az ehhez kapcsolódó térkő burkolat és
szegélyépítés is megvalósult. Várhatóan május második felében ezen
csomóponti ágak, valamint a 236-os jelű műtárgy a kapcsolódó „K” ággal
ideiglenesen forgalomba helyezésre kerülhet. Az 5. sz. főút korrekciója
keretében elkészült a CKT réteg építése. Az 5-ös számú főút korrekció
körforgalmának töltésépítési munkái jól haladnak. Az 5. számú főút
(Ócsai út) forgalmát nagyjából 500 méter hosszon átterelik egy
ideiglenesen kialakított útpályára. Egy új körforgalom kialakítása teszi
szükségessé a terelést. A terelés helyszíne a jelenlegi 5. számú főút
és az M0 autópálya csomópontjától a városhatár felé, kifelé található.
Az 51-es sz. főút csomópontjához közel, a szakasz elején a bazaltbeton burkolat próbabeépítés történt.
A közműépítés keretében az M5 portálszerkezetek (a tartószerkezetek) építése elkészült.
A 243-as jelű hídon a jobb oldali szegély alatti szigetelés alapozása zajlott.