Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítése

2012. január havi jelentés

Friss képek a beruházásról

 

Tárnok – Martonvásár állomásköz:
A nyílt vonal
teljes átépítése a 2011. 06. 18. – 2011. 08. 28. között megtörtént. Az
al- és felépítmény átépítését korszerű nagygépes technológiával végezte
el a kivitelező. A vonalszakasz műszaki átadására 2011. december 6-án
került sor. A vonatok a felújított szakaszon 120 km/h sebességgel
közlekednek.

Martonvásár állomás:
Az új gyalogos aluljáró elektromos bekötése elkészült, az aluljáró műszaki átadása március hónapban megkezdődik.
A
Vasút utca és buszforduló építési engedélyét a Közlekedési Hatóságtól
megkaptuk. Az építés az új burkolt rakterület kialakításával
megkezdődött, befejezése 2012 első félévére várható. Az új P+R parkoló
engedélye rendelkezésre áll, az építkezés 2012-ben az időjárástól
függően megkezdődik, befejezése 2012 félévére várható. Az ideiglenes
parkolót a felvételi épület melletti területen, az új zajvédő fal mentén
alakítottuk ki.
Az állomásépület felújításának tervezése folyamatban
van. Az új biztosító berendezési épület építési engedélyezése zajlik,
az épület előreláthatólag 2012 év végére készül el.

Martonvásár – Kápolnásnyék állomásköz:
A
vonalszakasz teljesen átépült, a műszaki átadására 2011. december 12-én
került sor. A vonatok a felújított szakaszon 120 km/h sebességgel
közlekednek.

Kápolnásnyék állomás:
Az
állomáson a pályaépítés miatt február 28-tól ideiglenes biztosító
berendezés üzemel. A jegypénztár ideiglenes konténerben működik.
Elkészült a vágányhálózat átépítése, a vonatok az új vágányokon, az új
magasperonok mellett állnak meg. Az új közúti aluljáró készültsége közel
100 %-os, átadása áprilisban várható. A felvételi épület elkészült,
műszaki átadása megtörtént. Az épület hatósági használatba vételét 2011
decemberében megkértük, az eljárás folyamatban van, a várótermet és
pénztárt ez után tudjuk megnyitni az utazóközönség előtt. Elkészült az
új P+R parkoló és buszforduló. Megtörtént a Fő utca Ercsi útig tartó,
mintegy 600 m-es szakaszának burkolat felújítása, a Szt. Gellért téri
szakasz átépítése. A burkolatfelújítás jelentősen javította a
településrész közlekedését. Kérjük az utazóközönséget, vegyék figyelembe
az utasforgalmi irányokat jelölő táblákat.

Kápolnásnyék – Gárdony állomásköz:
Velence
és Velencefürdő megállóhelyeken az épületeket átadtuk az üzemeltető MÁV
Zrt részére. Velencefürdő megállóhelyen elkészült az új gyalogos
aluljáró, a műszaki átadásra 2012 márciusában kerül sor. A Vállalkozó – a
liftek kivételével – már megnyitotta az aluljárót a gyalogosforgalom
számára. Elkészült a gitáros emlékhelynél található gyalogos aluljáró, a
műszaki átadásra 2012 márciusában kerül sor. Velence megállóhely új
gyalogos aluljárójánál a lépcsőlefedések szerelése, kőburkolatok építése
zajlik. A megállóhely meglévő, részben Önkormányzati, részben MÁV
tulajdonú aluljárója vágányok alatti részének, és a peronlépcső
lefedésének első fázisa befejeződött. A lépcső felújítás az új aluljáró
átadása után folytatódik. Kápolnásnyéken a Vörösmarty utcai aluljáró
építése a végéhez közelít, lépcsőburkolási munkák vannak hátra.
Velence
új közúti aluljáró szerkezetépítése elkészült. A kapcsolódó
körforgalmak burkolatai, járdái elkészültek, befejező munkálatok vannak
hátra. Jelenleg a munkákat az időjárás miatt Vállalkozónk szünetelteti.

Velencefürdő
megállóhely környezetében a zajvédő falak utómunkái folynak. Elkészült
az Ady Endre utca mentén a tereprendezés, az építési anyagok, törmelékek
elszállítása.
Sajnálatos módon, egyre többször az elkészült, átadott
létesítmények (peronbútorok, épületek) rongálását tapasztaljuk. Kérjük a
Tisztelt Utazóközönséget, hogy közös értékeinkre ügyeljenek, amennyiben
rongálást tapasztalnak, értesítsék a megállóhelyi épületben tartózkodó
vasútőrt, illetve a rendőrséget.
A Kápolnásnyék – Dinnyés állomásközben a 2010. decemberi menetrend váltást követően a vonatok 120 km/h sebességgel közlekednek.

Gárdony állomás:
Az
új gyalogos aluljáró elkészült, az illetékes hatóságok részéről a
forgalomba helyezés lezárult. Az aluljárót a gyalogosok a peron és a
tópart megközelítésére is igénybe vehetik. Üzemelnek a peronokra vezető
liftek.
Az állomás felújítása elkészült, a műszaki átadás 2012 első félévében várható.

Gárdony – Ódinnyés állomásköz:
Agárd
megállóhelyen a meglévő gyalogos aluljáró felújítása, átalakítása
liftes aluljáróvá elkészült, az illetékes szervezetek részéről a
forgalomba helyezés megtörtént. A liftek üzembe helyezésére 2012 nyári
szezonig sor kerül. A megállóhelyi épület elkészült, használatba vétele
megtörtént. Elkészült az aluljáró előtereinek burkolása, a sétáló utca
burkolatával azonos kivitelben.
Végéhez érkezett Dinnyés
megállóhelyen az új gyalogos aluljáró lefedéseinek kialakítása. Az
aluljáró műszaki átadására 2012 tavaszán kerül sor. Elkészült a
megállóhelyre vezető út, kerékpárút, járda és buszforduló. A
megállóhelynél P+R és B+R parkoló is épült.
Az állomásközben a labirintkorlátos gyalogos átjárók nagy részének átépítése, rámpás kialakítása megtörtént.
A
Gárdony és Agárd határán található ALDI áruház a vasúttal történt
egyeztetés nélkül lépcsőt alakított ki az áruház parkolójából a vágányok
felé. Felhívjuk a T. lakosság figyelmét, hogy a vágányokon a nem
kialakított átkelő helyen történő átkelés rendkívül balesetveszélyes, és
szabálytalan is!

Ódinnyés forgalmi kitérő:
Befejeződött
az állomás bontása, átalakítása nyílt vonali forgalmi kitérővé.
Vízelvezető árkok kialakítása, tereprendezés megtörtént. Elkészült a
váltófűtési rendszer.
A Dinnyési útátjáró és kapcsolódó útszakaszok
átépítési munkálatai befejeződtek. Az útátjárót a Magyar Közútkezelő
által jelzett hiányosságok elhárítása után forgalomba helyeztük.

Ódinnyés – Székesfehérvár szakasz:
Az
állomásköz vágányainak átépítésére 2012-ben kerül sor, azonban a
kábelkiváltási munkák, műtárgyépítések és a nyomvonal korrekcióval
érintett szakaszok földmunkája már tavaly elkezdődött. A nagytömegű
földmunka elkészült a nyomvonal korrekcióval érintett szakaszon, a
zúzottkő ágyazat terítése, sínek leszállítása megtörtént. A vágány
fektetése folytatódik, amint az időjárás megengedi. Székesfehérvár
állomás előtt a bevágásban bővítése elkészült. Márciustól a bal vágány
átépítésével megindul a pálya felújítása, mely nyáron a jobb vágány
átépítésével folytatódik. Ez időszak alatt vágányzári menetrend lesz
érvényben.
Befejeződött a Velencei-tó lefolyását biztosító
Kajtor-csatorna műtárgyának átépítése. A munkák során a régi
felszerkezet elbontásra került, a jelenlegi hídfők mögött új cölöpözés,
cölöpösszefogó gerendák és hídfők épültek. Az új pályalemez tartóbetétes
vasbeton lemez szerkezetű. A vízfolyás jellege, és a terület szigorú
védettsége miatt – a Kajtor-csatorna a Dinnyési Fertő része – a régi
hídfők a helyükön maradtak.
A Takarodó úti gyalogos felüljáró felújítása elkészült, a műszaki átadás 2011 decemberében megtörtént.

Mellékvonal, Pusztaszabolcs – Székesfehérvár szakasz:
A
mellékvonal felújítási munkái befejeződtek. Ezek keretében megújult a
pálya, az útátjárók és a biztosító berendezés. Zichyújfalu állomás 4
vágánya átépült, az utasok részére új peront építettünk. A nyári
menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 km/h lesz. A kiépítés lehetővé
teszi a pályasebesség felemelését 100 km/h-ra, valamint a
tengelyterhelés növelését 225 kN-ra. A szükséges eljárást a Nemzeti
Közlekedési Hatóságnál elindítottuk.

Börgönd – Szabadbattyán szakasz:
A
pálya felújítása a felsőágyazat cseréjével, vízelvezetés és az
útátjárók kiépítésével befejeződött. Elkészült a távközlési rendszer.
2010.
augusztus 24-én újra megindult a közlekedés az 1991. április 15-e óta
szüneteltetett vasútvonalon. A tehervonatok a felújított vonal
segítségével elkerülhetik Székesfehérvár állomást.
A 30-as fővonal vágányzárai miatt egyes Balatoni vonatok Szabadbattyán felé közlekednek.
Kérjük
a keresztező közutakon közlekedőket (különösen a nagy forgalmú 63. sz.
főúton), fokozott figyelemmel közelítsék meg a vasúti átjárókat.

A
teljes projekt készültsége kb. 80 %-os. A Tárnok – Ódinnyés
vonalszakaszon a vonatok 120 km/h sebességgel közlekednek, kivéve
Kápolnásnyék állomást, ahol a sebesség 80 km/h. Ennek köszönhetően
jelentősen csökkentek a késések a Budapest – Székesfehérvár vonalon.