Megújul az aszfalt az üzemelő M0 útgyűrű egy szakaszán

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt felújítja az M0 déli szektorának régi M7-es és M6-os autópályák közötti, elhasználódott aszfaltburkolatú pályáját. A felújítás alatt nem fog csökkenni a forgalomban használható sávok száma, köszönhetően a bővítési munkálatoknak.

Az M0 útgyűrű bővítésének M1 és M6 autópályák közötti szakaszát a régi, 7 km hosszú pályarész felújításával kibővítve 2012 nyarára adják a forgalomnak. A jelenleg üzemelő szakaszon a burkolat pillanatnyilag annyira rossz minőségű, hogy indokolja, az új szakasz átadása előtt az aszfaltburkolat cseréjét.

A meglévő (régi M0) pálya burkolatának javítására a NIF Zrt. nyílt közbeszerzési eljárást írt ki, azért, hogy az új M0 sávok átadásáig az autósok által jelenleg használt M0 említett részén is kijavítsák a burkolati hibákat. A műszakilag kész új kibővített szakasz segítségével jelentős forgalomkorlátozásra, a forgalmi sávok számának csökkentésére nem lesz szükség.

A felújítással a tárgyi szakaszon a jelenlegi burkolat marását követően 7 cm új kötőréteg, és 4 cm új kopóréteg elhelyezése történik meg nagyságrendileg 5 200 m3 mennyiségben. A beruházás kapcsán felülvizsgálnak és részben újonnan telepítenek összesen mintegy 1100 m zajvédő falat.

A kiírás megjelenését követően a szerződéskötésre várhatóan 2012. március közepén kerülhet sor, így az előkészítést követően az építési munkák várhatóan 2012. április közepétől indulhatnak meg. A felújítás a tervek szerint 2012 júliusában fejeződik be.

Ezt követően a forgalom 2×3 sávon megindulhat az M7-M6 autópályák között várhatóan 2012. július végétől.

A fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretén belül a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében az Európai Unió támogatásával valósul meg.