196 km korszerű vasúti pálya a Budapest – Lökösháza vonalon

A napokban kiírt Gyoma és Békéscsaba közötti szakaszhoz kapcsolódóan a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a kiírta Szolnok állomás és a Szolnok (kiz.)- Szajol (kiz) vonalszakasz korszerűsítésének tervezésére vonatkozó közbeszerzési eljárást. A projektek kivitelezésével teljes hosszában felújított lesz a 196 km hosszú Budapest – Békéscsaba vasúti vonalszakasz, az európai törzshálózat részeként.

Szolnok vasúti csomópont, állomás és a Szolnok (kiz.)- Szajol (kiz) vonalszakasz korszerűsítése a Budapest – Lőkösháza vonal felújításának részeként valósul meg. A Budapest – Lökösháza vasútvonal az európai törzshálózat, a Páneurópai IV. közlekedési folyosó része, egyik legfőbb összeköttetés a Balkán felé. A két projekt esetében a felújításhoz szükséges feladatok előkészítéseként a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az alábbi tervezési közbeszerzéseket írta ki:

Szolnok-Szajol vonalszakasz elkészült terveinek felülvizsgálata, szükség szerinti átdolgozása, kiviteli és tenderterveinek elkészítése. A nyertes tervezőnek feladata a szükséges tervek elkészítése és engedélyezési eljárások lefolytatása, a még hiányzó egyéb engedélyek megszerzése

A tervezési feladat része a
–    6,3 km hosszon 2 vágányú vasútvonal korszerűsítése,
–    400 m hosszú Tisza-híd felújítása,
–    mintegy 63,6 m fesztávolságú Zagyvahíd felújítása,
–    100 m² áteresztőképességű új Tisza ártéri-híd építése, valamint
–    10 db kisműtárgy felújítása.

Szolnok vasúti csomópont személypályaudvar korszerűsítéséhez a nyertes tervezőnek el kell végeznie a szükséges engedélyezési, kiviteli és tendertervezési feladatokat, beleértve az állomás üzemeltetéséhez szorosan hozzátartozó magasépítmények tervezését is, tanulmánytervtől a kiviteli tervekig, valamint a kivitelezői tender kiírás dokumentációjának elkészítését is.

A fenti tervezési feladat továbbá magában foglalja:

–    a vasútállomás (személypályaudvar) felújítását a hozzátartozó állomási távközlő- és biztosítóberendezéssel, a vasúti pályához tartozó vasúti villamos felsővezetékkel,
–    al- és felépítmények építését, gyalogos és közúti aluljáróval,
–    mintegy 23 km vágányhálózat, nagyságrendileg 200 db váltó és a karbantartó-, tároló vágányok tervezését váltófűtéssel.
–    mintegy 1 800 m hosszon peron, összesen mintegy 26 db épület tervezését, kb. 30 000 m² hasznos alapterülettel.

Az ajánlattételi határidő: 2012. január 19.
Az eredményhirdetés tervezett időpontja: 2012. február 9.
A szerződéskötés tervezett időpontja: 2012. február 29.

A projekt az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával, a Közlekedési Operatív Program társfinanszírozásával valósul meg.