Felújítják a vasutat Százhalombatta és Pusztaszabolcs között

Folynak a Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti vasútvonal korszerűsítésének előkészületei. A korszerűsítés nyomán, valamint a kiépítendő ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszernek köszönhetően gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés a szakaszon. Az előkészítési munkálatokra fordítható bruttó 1,7 milliárd forint nagyobb részét európai uniós forrásból biztosítják – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti vasútvonal korszerűsítése során a tervek szerint Ercsiig új nyomvonalat építenek ki, a fennmaradó pályaszakaszt pedig felújítják. Korszerűsítik az utasforgalmi létesítményeket, felújítják a vonalon lévő műtárgyakat, az állomásokon új utasperonokat és gyalogos aluljárókat építenek. A biztonság növelése és a forgalom zavartalansága érdekében az új pályán szintbeni keresztezés nem lesz, csak külön szintű keresztezéseket alakítanak ki, a meglévő útátjárók pedig átépülnek. A felújítás nyomán az érintett szakaszon óránként 160 kilométeres sebességgel is közlekedhetnek a szerelvények. A pályakorszerűsítés engedélyezési tervei már rendelkezésre állnak. A beruházás előkészületeinek következő lépése az építési engedély megszerzése és a kiviteli tervek elkészítésére vonatkozó közbeszerzési pályázat kiírása.

A vasúti közlekedés biztonságának növelése érdekében a Budapest Déli pályaudvar – Pusztaszabolcs vonalszakaszon ETCS 2 biztosítóberendezést telepítenek. Az ETCS elsősorban a vonatbefolyásolással kapcsolatos funkciókat foglalja magában, de túlmutat a hagyományos értelemben vett vonatbefolyásoló rendszereken, és a vasúti közlekedés biztonságát szinte minden téren igyekszik szavatolni.

„A beruházással csökkenhetnek a menetidők, javulhat a térség közlekedésének minősége, a korszerűsítés eredményeként gyorsabb és főleg biztonságosabb lesz az utazás Budapest déli vonzáskörzetében” – mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.

A projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg. A támogatás teljes összege bruttó 1,7 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig a Kohéziós Alapból származik.