Teljes hosszban forgalomba helyezzük az M43-as autópálya Szeged–Makó szakaszát

Befejeződött az M43-as autópálya Szeged–Makó szakaszának kivitelezése, az autósok a 2011. április 20-ai átadás után birtokba vehetik az új sztrádát, amely tehermentesíti a nyomvonala melletti településeket: Szegedet, Szőreget, Deszket, Klárafalvát, Ferencszállást, Kiszombort és Makót.

 

 

2011. április 20-án ideiglenesen forgalomba helyezzük az M43-as autópálya Szeged–Makó szakaszát. Az új gyorsforgalmi út mintegy 34,6 km hosszú, 2×2 forgalmi sávval épült meg.

Nyomvonala: Szegedtől északnyugatra ágazik ki az M5 autópályából. Keletnek vezet, keresztezi előbb az 5-ös, aztán a 47-es számú főutat. Móra Ferencről elnevezett új hídja íveli át a Tiszát, aztán tovább Románia felé, egészen Makóig, ahol ideiglenes végpontja a 4415-ös számú út. Innen a forgalom a Makót elkerülő úton tér vissza az országhatár felé vezető 43. sz. főútra.

A korábbi részátadások okán ma az M43-as autópályának a 47-es számú főúttól Makóig terjedő, két projektben megvalósított szakaszát nyitja meg a forgalom előtt a NIF.

Az M43-as autópálya Tisza-hídja, a Móra Ferenc híd Szegedtől északra található, Szeged-Tápé és Algyő közigazgatási határán. A létesítmény mintegy 660 méter hosszú, 30 méter széles, pilonjának magassága pedig 22 méter.

Az új szakasz üzemeltetője az Állami Autópálya Kezelő Zrt., amelynek Szeged mellett található, ideiglenes mérnöksége személyi állományával és eszközparkjával is fölkészült a feladatra. A mérnökség végleges, makói telephelyének átadása az M43-as autópálya következő, az országhatárig érő szakaszának befejezésével egy időben várható.

Az új pályaszakaszon egy egyszerű pihenőhely található Szeged és Maroslele között. Üzemanyagtöltő állomással kombinált pihenőhely kiépítésére a tervek szerint a későbbiekben kerül majd sor.

Az érvényben lévő díjrendeletnek megfelelően az M43-as autópálya teljes hosszában, minden jármű számára csak díjfizetés ellenében vehető igénybe. (Kivétel ez alól az M5 autópálya és az 5. sz. főút közötti szakasz, amit a D1 kategória járművei (3,5 t alatti gépjárművek) díjmentesen vehetnek igénybe, azonban a D2, D3, D4 kategóriák számára ez a szakasz is díjköteles.)

Balesetmentes közlekedést kíván az M43-as autópálya beruházója, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt és üzemeltetője, az Állami Autópálya Kezelő Zrt.!

Budapest, Szeged, Makó, 2011. április 20.

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.        Állami Autópálya Kezelő Zrt.

Az M43 autópálya Szeged és Makó között
négy szakaszban épült meg, az alábbiak szerint:

 

1.    szakasz:
M43 az 5. sz. főút–47. sz. főút között (3+000–9+700 kmsz.)
Kivitelező: 43 Szeged-Makó Konzorcium
Szerződéses ár: 12 827 999 841,- Ft
Forgalomba helyezés: a szakasz első négy kilométerét 2010 áprilisától, a teljes első szakaszt pedig 2010 októberétől használhatják az autósok.
Hossz: 6,7 km

2.    szakasz:
M43 a 47. sz. főút–4413. j. ök. út között, benne a Tisza-híddal (9+700–18+400 kmsz.)
Kivitelező: TISZA M-43 Konzorcium
Szerződéses ár: 26 790 000 000,- Ft
Hossz: 8,7 km

3.    szakasz:
M43 a 4413. j. ök. út–4415. j. ök. út között (18+400–34+600 kmsz.)
Kivitelező: MAROSLELE 43 KONZORCIUM
Szerződéses ár: 17 570 056 744,- Ft
Hossz: 16,2 km

4.    szakasz:
M43–főúti visszakötés a 43. sz. főútra
Kivitelező: Doprastav a.s.
Szerződéses ár: 3 307 098 035,- Ft
Forgalomba helyezés: 2010. október
Hossz: 7,5 km

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

2011. április