Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítése – 2011. február havi jelentés
Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítése - 2011. február havi jelentés
Tárnok – Martonvásár állomásköz:
A nyílt vonal átépítésére 2011 nyarán kerül sor. Jelenleg előkészítő munkálatok (bokor- bozótirtás, kábelek felkutatása) folynak.
Martonvásár állomás:
Az új gyalogos aluljáró elektromos bekötésre vár. Az aluljáró átadása 2011. első félévben várható.
Végéhez érkezik a tereprendezés, a kivitelező telephelyének felszámolása. Ezek után elkezdődhet a Vasút utca átépítése, buszforduló és burkolt rakterület építése. Az állomásépület mellett a P+R parkoló engedélyezése folyamatban van, átadása 2011 év végére várható. Elkészült a váltófűtési berendezések telepítése. A zajvédő falak építése végéhez érkezik. Az állomásépület felújításának tervezése folyamatban van. Az új biztosító berendezési épület építési engedélyezése zajlik, az épület előreláthatólag 2011 év végére készül el.
Martonvásár – Kápolnásnyék állomásköz:
2010. november 28-án befejeződött a bal vágány átépítése, mely során megújult az alépítmény, megtörtént a felépítmény cseréje, megállóhelyi peronok átépítése. A vonatok 2010.12.01-től 80 km/h sebességgel közlekednek az átépült szakaszon. A zajvédő fal építés utómunkái zajlanak. Elkészültek a megállóhelyeken a bal vágány melletti perontetők, a térvilágítás és utastájékoztató hangosítás telepítése. Átépültek, illetve felújításra kerültek az állomásközben a boltozatos műtárgyak, kerethidak. Pettend megállóhely gyalogos aluljáró lépcső- és rámpafedéseinek szerelése megkezdődik. Baracska megállóhely peronhoz vezető lépcső és rámpa építésének utómunkái zajlanak. Február 28-án megkezdődik a jobb vágány átépítése, a felsővezeték, a vágány, peronok és régi árkok bontásával. A vágány átépítésének vége 2011. május 16. Ez idő alatt Bp-Kelenföld – Székesfehérvár között vágányzári menetrend van érvényben, illetve egyes vonatok a felújított kerülő útirányon át, Pusztaszabolcs felé közlekednek.
Kápolnásnyék állomás:
Az állomáson a pályaépítés miatt február 28-tól ideiglenes biztosító berendezés üzemel. A jegypénztár május 16-ig a régi állomásépületben, majd az új felvételi épületben működik. Elkezdődik a vágányhálózat átépítése, a műtárgyépítés miatti kerülővágányok összekötése. Elkészült a 7. sz. főút terelőútja, 2010. 12. 01-től a 7. főút mintegy 300 m-es szakasza lezárásra kerül, a közúti forgalom a terelőúton kerüli meg az aluljáró építési területét. Az aluljáró szerkezetépítése folyamatos, a vasbeton szerkezetek építése, szigetelése zajlik. A felvételi épület szerkezete elkészült, belső falazási munkálatok folynak.
Kápolnásnyék – Gárdony állomásköz:
Az állomásközben végéhez érkezett a zajvédő falak építése. A vonatok esetleges siklása esetén a felborulást megakadályozó, és a közúti forgalom védelmét szolgáló ragasztott padkák építése folyamatban van.
A gitáros emlékhelynél, illetve Velencefürdőn épülő aluljárók lépcső- és rámpalefedéseinek szerelési munkái vannak folyamatban. Az aluljárók előre láthatólag 2011. második negyedévben átadhatók a gyalogos forgalom részére.
Elkészült Velence és Velencefürdő megállóhelyek peronbútorzatának, esőbeállóinak elhelyezése. A megállóhelyeken található fák az elmúlt év viharos időjárása, valamint egészségi állapotuk miatt sok gondot okoztak a vasúti közlekedésben. Az Önkormányzat és a MÁV jóváhagyásával, szakértői vélemény alapján a fák cseréjére kerül sor, a vasúti környezethez jobban illő fajok telepítésével.
A megállóhelyi épületek eredeti állapotuknak megfelelően épültek újjá. A közműbekötések elkészülte után az épületek átadhatók az utasforgalomnak. Megkezdődött Velence megállóhely új gyalogos aluljárójának továbbépítése mind a tó, mind a 7. sz. főút felőli oldalon.
Elkezdődött Velence közúti aluljáró építése. A közművek kiváltása után a tópart felőli oldal szerkezetépítése kezdődött meg. Márciusban a Szabolcsi út mentén is elkezdődik a résfal és a szerkezet építése. A Szabolcsi úton, a Tábor és Béke utcáknál részleges forgalomterelésekre, a parkolók egy részének lezárására kell számítani. A közműkiváltások után épül meg a 7. sz. főút terelőútja a Pusztaszabolcsi út elágazásánál. A terelőút március 15-től június 30-ig üzemel majd.
A Kápolnásnyék – Dinnyés állomásközben a decemberi menetrend váltást követően a vonatok 120 km/h sebességgel közlekednek.
Gárdony állomás:
Az új gyalogos aluljáró belső szigetelési, burkolási munkái vannak folyamatban. Megkezdődik a Keszeg utcai rámpa- és lépcsőlefedés építése. Elhelyezésre kerültek a liftek. Az aluljáró előreláthatólag 2011. első félévben, a nyári szezon előtt átadható a gyalogos forgalom részére. Folyamatban van a Keszeg utca mentén a vasúti kerítés visszaépítése. Elkészült az állomási előtér burkolatának felújítása. A Strand előtti parkoló tervei elkészültek, az Önkormányzattal történő egyeztetést követően megkezdődik a parkoló átépítése, mely a szezonra befejeződik.
Gárdony – Ó-Dinnyés állomásköz:
Folyamatos Agárd megállóhelyen a meglévő gyalogos aluljáró felújítása, átalakítása liftes aluljáróvá. Ezért az utasok a peront az útátjárón keresztül közelíthetik meg. Két lépcső elbontása után a helyükön kialakításra kerültek az új liftek aknái, jelenleg az belső betonozási munkái folynak. Az aluljáróban az új szigetelési rendszer kiépítése zajlik. A megállóhelyi épület építése a végéhez közeledik.
Folyamatban van Dinnyés megállóhelyen az új gyalogos aluljáró belső bevonatainak kialakítása. Elkezdődött a megállóhelyre vezető út, kerékpárút, járda és buszforduló építése. A megállóhelynél P+R és B+R parkoló épül.
Az állomásközben a labirintkorlátos gyalogos átjárók nagy részének átépítése, rámpás kialakítása megtörtént.
Ódinnyés forgalmi kitérő:
Befejeződött az állomás bontása, átalakítása nyílt vonali forgalmi kitérővé. Vízelvezető árkok kialakítása, tereprendezés megtörtént. Elkészült a váltófűtési rendszer.
A Dinnyési útátjáró és kapcsolódó útszakaszok átépítési munkálatai befejeződtek. Az útátjárót a Magyar Közútkezelő által jelzett hiányosságok elhárítása után április hónapban forgalomba helyezzük. Az átépítés alatt a forgalmat a 7. sz. főút felé tereljük.
Ódinnyés – Székesfehérvár szakasz:
Az állomásköz vágányainak átépítésére 2012-ben kerül sor, azonban a kábelkiváltási munkák, műtárgyépítések és a nyomvonal korrekcióval érintett szakaszok földmunkája már idén elkezdődik.
Mellékvonal, Pusztaszabolcs – Székesfehérvár szakasz:
A mellékvonal felújítási munkái befejeződtek. Ezek keretében megújult a pálya, az útátjárók és a biztosító berendezés. Zichyújfalu állomás 4 vágánya átépült, az utasok részére új peront építettünk. A nyári menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 km/h lesz. A kiépítés lehetővé teszi a pályasebesség felemelését 100 km/h-ra, valamint a tengelyterhelés növelését 225 kN-ra. A szükséges eljárást a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál elindítottuk.
Börgönd – Szabadbattyán szakasz:
A pálya felújítása a felsőágyazat cseréjével, vízelvezetés és az útátjárók kiépítésével befejeződött. Elkészült a távközlési rendszer.
2010. augusztus 24-én újra megindult a közlekedés az 1991. április 15-e óta szüneteltetett vasútvonalon. A tehervonatok a felújított vonal segítségével elkerülhetik Székesfehérvár állomást.
Kérjük a keresztező közutakon közlekedőket (különösen a nagy forgalmú 63. sz. főúton), fokozott figyelemmel közelítsék meg a vasúti átjárókat.
A szeptember-október hónapban lehullott nagy mennyiségű csapadék miatt a mélyépítési munkákat (földmunkák, ároképítések) a kivitelezőnek sokszor fel kellett függesztenie. Gondot jelent továbbá, hogy a Velencei-tó vízszintje továbbra is a legmagasabb üzemi vízszint felett van.
A teljes munkaterületen folyamatos a kisműtárgyak (kerethidak, boltozatos hidak, átereszek) felújítása, a kapcsolódó mederrendezés, valamint a vízelvezető árkok rendezése.