Keszthelyt elkerüli az átmenő forgalom
A tervek szerint 2011-re elkészül a 71-es főút Keszthelyt elkerülő új szakasza. A kivitelezés folyik, az időjárás függvényében a téli leállás után március közepén ismét megkezdődnek a munkálatok. A beruházás mintegy 4,9 milliárd forintba kerül, a pénzügyi háttér döntő részét az Európai Unió biztosítja – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
A 71. számú főút Keszthelyt elkerülő szakaszának építése 2009 ősze óta folyamatban van. Az összesen 5,75 kilométer hosszúra tervezett elkerülő út új nyomvonalon épül meg kétszer egy sávon. A beruházás elkészülte után Keszthely városa mentesülhet a 71. számú főút tranzitforgalma alól, hiszen a Hévíz, Zalaegerszeg és az M7 autópálya irányába haladó személy- és teherforgalom a településen kívül halad majd el.
A kivitelezési munkálatok a megszokott téli leállás után az időjárás függvényében március közepén ismét elindulnak, és folytatódnak a régészeti feltárások is. Az elkerülő út építésének munkálatait a tervek szerint 2011 második felében fejezné be a beruházó NIF Zrt. által közbeszerzési pályázaton kiválasztott EuroAszfalt–A-Híd Keszthely Konzorcium. A beruházás ideje alatt a műszaki átadás határidejének módosítása szükségessé vált, mert nehézségek adódtak a humuszoláskor nagy számban előkerült régészeti leletek mentése és a területszerzés során, valamint a rendkívül
csapadékos időjárás is hátráltatta a munkát. A kivitelezési munkálatok a szerződésnek megfelelően 2009 szeptemberében megkezdődtek, jelenleg a közműépítések és -kiváltások zárulnak le.
„Az elkerülő út megépítésével Keszthely élhetőbbé válik, a város lakói megszabadulnak az átmenő forgalomtól – mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. Az elkerülő utat választók gyorsabban és lényegesen kényelmesebb körülmények között érhetik el többek között az M7 autópályát” – tette hozzá Loppert.
A projekt az Európai Unió támogatásával a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával. A támogatás összege csaknem bruttó 4,9 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.