Előkészítik a 21-es főút bővítését

Korszerűsíteni tervezik a 21-es út M3-as autópályától Salgótarjánig tartó részeit, összesen mintegy 47 kilométer hosszon. Jelenleg a fejlesztés előkészületei folynak. Az előkészítési munkálatokat jelentős részben uniós forrásból finanszírozzák – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

A 21. számú főút jelenti a közúti kapcsolatot Nógrád megye és székhelye, Salgótarján számára az M3 autópályával, az ország nagyvárosaival, illetve a többi régióval. A beavatkozás Salgótarján, valamint Nógrád megye számos településének életében hoz fontos változást Bátonyterenye és Ózd között.

A főút megújítását több stádiumban végzik el, a munkálatok jelenleg is folynak a 7,85 és a 9,75, valamint a 15,05 és a 17,05 kilométerszelvények közötti útszakaszokon. A főút további Heves megyei, valamint Salgótarjánig tartó Nógrád megyei szakaszait érintő beruházások előkészítése folyamatban van, jelenleg az építési engedélyezési eljárás zajlik. Az érintett útszakaszok korszerűsítésének és bővítésének tervezését az Utiber Kft. végzi.

A tervezett két sáv jellemzően a jelenlegi útpálya bal oldalán épül meg. A munkálatok során a meglévő útpályát átépítik, ez képezi majdan a kétszer két sávos út jobb pályáját. Az építendő keresztmetszet osztott pályás lesz, középen zöld elválasztó sávval.

Az utóbbi időben a főúton nagymértékben megnövelte a balesetveszélyt, hogy a jelentősen megnövekedett személy- és teherszállítás átterelődött a közútra, felerősödött a munkavállalók ingázása, a reggeli és délutáni időszakban forgalmi csúcsok alakulnak ki.

„A felújítási és bővítési munkálatok során érintett útszakaszokat jelenleg naponta 11-12 ezer jármű használja, ezek 15 százaléka nehézgépjármű, az előzetes becslések szerint a következő másfél évtizedben a főutat használó járművek száma mintegy 30 százalékkal emelkedhet – mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.  A beruházás nyomán a helyben lakók és az átutazók lényegesen gyorsabban és biztonságosabban közlekedhetnek ezen a fontos útszakaszon” – tette hozzá a szakember.

A beavatkozások előkészítésére az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásának köszönhetően bruttó 3,63 milliárd forint áll rendelkezésre. A fejlesztés a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) részeként valósulhat meg.