Nem veszi át a NIF a Kisújszállás elkerülőt
Az útszakasznak 2010-ben el kellett volna készülnie, de a kivitelező munkájának hiányosságai és hibái miatt több helyen is kiemelten balesetveszélyes az elkerülő. A NIF szakértőinek vizsgálata után kijelentették, ebben az állapotban nem veszik át a főutat.
2010. december folyamán megkezdődött a 4. számú főút Kisújszállás elkerülő szakasz műszaki átadás-átvétele, mely folyamán több kirívó hiányosságot észleltek a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szakemberei a kivitelező PT Kisújszállás Konzorcium (konzorciumvezető: PORR Építési Kft.) munkavégzése kapcsán, melyek balesetveszélyessége okán nem engedhető forgalom a szakaszra.
A hibák tételesen:
– Szalagkorlát elemek több helyen sérültek, balesetveszélyesek.
– Az ideiglenesen kialakított útcsatlakozások miatt 2 helyen hiányzik a szalagkorlát, a csatlakozások nincsenek elbontva, így balesetveszélyes
– Burkolati jelek egy része már lekopott, a burkolat nagy részén szennyezett, helyenként erősen sáros, a forgalom biztonságos levezetésére alkalmatlan, így kiemelten balesetveszélyes
– Padka bizonyos helyeken laza, balesetveszélyes
– A surrantókra való rávezetés nem előírás szerinti kialakítása miatt nem látja el funkcióját. K szegély építése nem fejeződött be, a csapadék elvezetése a burkolatról nem biztosított, így aquaplaningot okoz
– Útcsatlakozásoknál a sárrázók kiépítése nem megfelelő, jelenlegi állapotában jelentős sárfelhordást előidézve balesetveszélyes.
– A 146+168,91 km szelvényben lévő – keresztező földutat átvezető – aluljáróhoz csatlakozó több mint 8 m magas töltéseken hiányzik a korlát, ami kiemelten balesetveszélyes
– Tereprendezés és a felesleges, kitermelt altalaj, humusz elszállítása nem történt meg, így gátat képezve megakadályozzák a szomszédos területekről a víz lefolyását.
A fenti hiányosságok azonnali pótlására, valamint a hibák kijavítására utasították a kivitelezőt, ugyanis a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a beruházást jelenlegi formájában nem veszi át. A NIF a minél előbbi átvételben és forgalomba helyezésben érdekelt, így reméljük a fenti problémák mielőbb rendeződnek.
Az elkerülőről:
Naponta 15 ezer jármű közlekedik a fővárost az ukrán határral és Észak-Erdéllyel összekötő 4-es főútnak ezen a szakaszán, az új útpálya tehát jelentősen gyorsítja a haladásukat és átadásával a várakozások szerint csökken a súlyos közlekedési balesetek száma is a térségben.
A hivatkozott út a később megépíteni tervezett M4-es autópálya bal oldali pályarésze, ennek a bővítési lehetőségnek megfelelően alakították ki a 11 kilométeres szakasz egyik hídját is, amely a mezőgazdasági forgalmat vezeti át az út felett. A szakasz másik két felüljáróját, a Kisújszállás-Kálkápolna vasútvonal, valamint a mellette haladó szervizút fölött átívelőt és a Budapest-Nyíregyháza vasútvonalat keresztezőt is úgy építették meg, hogy később bővíthető legyen.