Megújul a 62-es főút
A következő években európai szabványok szerint újul a meg a 62-es főút. A tervek szerint Székesfehérvár és Dunaújváros között teljes hosszban megerősítik a burkolatot és kikerülik a lakott településeket. Jelenleg az előkészítés folyik, aminek pénzügyi hátterét nagyrészt az Európai Unió biztosítja – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
A tervek szerint az elkövetkező években a 62. számú főutat Székesfehérvár és az M8 dunaújvárosi Duna-híd között teljes hosszában felújítják, burkolatát megerősítik, a településeket elkerülő, új nyomvonalú utakat építenek, és biztonságosabbá teszik a csomópontokat. A közút felújítása során a Budapest – Nagykanizsa vasútvonal balesetveszélyes, szintbeli találkozásánál elkészült a külön szintű kereszteződés, a Perkáta községet elkerülő 5,9 kilométeres út építését már megkezdték, majd a tervek szerint megépítik a szabadegyháza-ipartelepi és seregélyesi elkerülő utakat is.
Az elkerülő utak közötti útszakaszokon a meglévő nyomvonalon összesen 21,5 kilométer hosszan újítják fel és erősítik meg az útpálya burkolatát az európai uniós szabványnak megfelelő 11,5 tonnás tengelyterhelésre. A 62. számú főút felújítási terve szerint a Szabadegyháza-ipartelepet elkerülő út 2,8 kilométer hosszú lesz, egy vasúti felüljárót és három közúti csomópontot is magában foglal.
A Seregélyest délről elkerülő, 10,5 kilométer hosszúságú út két körforgalmú csomóponttal, két patakhíddal (Sárosd–Seregélyes-vízfolyás, Dinnyés–Kajtor-csatorna) és a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár vasút feletti felüljáróval épül majd meg.
A tervek szerint az előkészítési munkálatok 2011. január végén, illetve a seregélyesi elkerülő út esetében 2012. február végén zárulnak le.
Az előkészítés során a teljes 62. számú főút fejlesztésére vonatkozó megvalósíthatósági tanulmány elkészítése folyamatban van, a meglévő jogerős építési és hatósági engedélyek és kiviteli tervek szükséges felülvizsgálatával. A tervezést a Transinvest-Bp. Kft. végzi. A seregélyesi elkerülő szakasz építési engedélyét 2004-ben adták ki, ám ennek érvényessége 2011. március végén lejár, és tovább nem hosszabbítható. A megvalósíthatósági tanulmányt készítő Transinvest-Bp. Kft. feladata a meglévő kiviteli tervek alapján az új építési engedély beszerzése – ez folyamatban van a közműegyeztetések megkezdésével.
„A felújítás nyomán gyorsabbá és biztonságosabbá válik a közlekedés Székesfehérvár és Dunaújváros között – mondta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője. Az elkerülő utak megépítésével a települések felszabadulnak az átmenő forgalom alól” – tette hozzá a szakember.
A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósul meg. A beruházások előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül több mint bruttó 917 millió forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az ERFA fedezi.