Jól halad az M2-es autóút előkészítése
Az előre meghatározott ütemben folyik az M2-es autóút kiépítésének előkészítése. A korábban 2/A útként ismert közutat 2013-ra építhetik ki kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá Budapest és Vác között. Az előkészítést az Európai Unió társfinanszírozása teszi lehetővé.
A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. folytatja az 1997 és 1999 között Budapesttől Vácig megépült 2/A főút kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá történő bővítésének előkészítését. A jelenleg részben kétszer két, részben kétszer egy sávos, különszintű csomópontokkal rendelkező M2 út E77 jelzéssel része az európai úthálózatnak, a távlati tervek szerint az országhatárig megépülő M2 gyorsforgalmi út pedig a TEM (Trans European Motorway) hálózatnak is részét képezi majd.
Az M2 autóút Budapest és Vác között 19,25 kilométer hosszon épülhet meg, 110 km/óra tervezési sebességgel, burkolt leállósávokkal, két új csomóponttal. Az érintett önkormányzatok kezdeményezésére a 2. számú főút és az M2 autóút közötti kapcsolat biztosítása érdekében két összekötő utat terveznek, Sződligetnél és Dunakeszinél. A fejlesztés részeként 3,3 kilométeren új nyomvonalon épülhet meg a sződligeti összekötő út, valamint 4,22 kilométeren a Dunakeszi és Göd belterületét tehermentesítő dunakeszi bekötőút.
A gyorsforgalmi úttá történő bővítés előkészítése a tervek szerint halad. A nyílt közbeszerzési eljárás lezárulta után a kiviteli és tendervek készítését december elején megkezdte az M-Két Konzorcium, tagjai a Roden Mérnöki Iroda Kft. és az Uvaterv Zrt.. A tervezés megközelítőleg fél évet vesz igénybe. A projekt már rendelkezik a szükséges környezetvédelmi és építési engedéllyel, a területszerzés folyamatban van, megelőző régészeti feltárás egy lelőhelyen szükséges.
„A kivitelező kiválasztására a közbeszerzési eljárás kiírása 2011 első félévében megtörténhet, az építési munkák pedig 2013 végére fejeződhetnek be, vagyis ekkora vehetik birtokba a közlekedők a kétszer két sávos M2 autóutat „– mondta el a beruházással kapcsolatban Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője.
A fejlesztés a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) „térségi elérhetőség javítása” akciótervének égisze alatt valósulhat meg. Az előkészítésre 6 milliárd forint áll rendelkezésre. „A kivitelezési költségek egy részét az Európai Regionális Fejlesztési Alapból kívánjuk megvalósítani, az ehhez szükséges pályázati dokumentáció előkészítése, a költség-haszon elemzés és az elbíráláshoz szükséges egyéb dokumentációk összeállítása folyamatban van. A pályázat beadása az Európai Bizottsághoz az év végéig megtörténik” – tájékoztatott a NIF kommunikációs vezetője.