Régészeti feltárás miatt késik az Enesét elkerülő út építése

Régészeti feltárások miatt csúszik az M85-ös főút Enesét elkerülő szakaszának építése. Az elkerülő építése során pótlólagos régészeti feltárás vált szükségessé, ezért az érintett munkaterületeken fel kellett függeszteni a munkálatokat. Várhatóan augusztusra készül el az elkerülő út.

Győr-Sopron-Moson megye egyik legnagyobb forgalmú útja az M85-ös, amelynek a Győrt Csornával összekötő szakaszát a távlati tervek szerint végig kétszer két sávon építik ki úgy, hogy az út elkerülje a településeket. Az érintett útszakaszra eső Enese települést elkerülő, a tervek szerint 7 kilométeres, új nyomvonalon futó útszakasz folyamatban lévő kivitelezése előre nem látható, pótlólagos régészeti feltárások szükségessége miatt várhatóan számottevően késik. A pótlólagos feltárások miatt a műszaki átadást 2010 november végéről 2011 augusztusára kellett halasztani.

A kétszer két sávos, osztott pályás, óránként 110 kilométeres sebességre tervezett, út északról kerüli el Enesét, és keletről nyugatra haladva a 7-es kilométerkő előtt tér el a régi nyomvonaltól. Az út előbb aluljáróval keresztezi a Rábapatonára vezető utat, azután keresztezi előbb a Szapud-Ószhelyi csatornát, majd a Péterház-pusztai csatornát és a Petőház-pusztai csatornát. Ezután ismét aluljáróval keresztezi a Bezi utat és újra áthalad a Szapud-Ószhelyi csatorna felett. A csatornán való áthaladás után a nyomvonal ismét aluljáróval földutakat keresztez, majd még két csatornaágon áthaladva a 14-es kilométerkő előtt csatlakozik vissza a jelenlegi 85-ös útba.

A kivitelező CÉ-LA Enese 2009 Konzorciumot nyílt közbeszerzési eljáráson választotta ki a beruházó NIF. A konzorcium tagjai a Colas Építő Zrt., illetve jogutódja, a Colas Út Zrt. és a Lavinamix Építő Kft. A beruházó a projektet az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósítja meg. A támogatás összege csaknem bruttó 13 milliárd forint. A támogatás aránya 100 százalék, ebből 15 százalék a Közlekedés Operatív Programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig európai uniós támogatás.