Kecskeméten mérséklődhet az átmenő forgalom

Enyhülhet a Kecskemét belterületén áthaladó forgalom: a várost északról elkerülő út előkészítése jelenleg is folyamatban van. A beruházás a tervek szerint 2013 végére készül el,

Enyhülhet a Kecskemét belterületén áthaladó forgalom: a várost északról
elkerülő út előkészítése jelenleg is folyamatban van. A beruházás a
tervek szerint 2013 végére készül el, az előkészületi fázis várhatóan a
jövő év közepéig tart. Az elkerülő út építésének előkészítésére jelenleg
csaknem 800 millió forint áll rendelkezésre, nagyobb részben uniós
forrásból.

„A kecskemétiek számára jó hír – mondta
el Loppert Dániel, a beruházást irányító Nemzeti Infrastruktúra
Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője –, hogy elérhető közelségbe
került a várost északról elkerülő út régóta várt megépítése. A Mercedes
munkahelyeket teremtő magánberuházása mellé olyan uniós útfejlesztést
tehetünk le, amely a környezeti ártalmak csökkentése mellett javítja a
városban lakók életminőségét, és egyben a munkahelyek biztonságos, gyors
megközelítését is szolgálja” – tette hozzá a szakember.

A beruházás keretében Kecskemét északi oldalán 13,6
kilométer hosszon két építési ütemben új nyomvonalon épül meg az
elkerülő út az M5 autópályától, az 5. számú főúton és a 441. számú
(ceglédi) főúton át a 44. számú főútig, tehermentesítve a várost az
eddig belterületen haladó forgalomtól. Az északi elkerülő megépítése
után mérséklődnek a környezeti ártalmak, javul a város lakóinak
életminősége, és a munkahelyek megközelítése is gyorsabbá, biztonságossá
válik.

Tekintve, hogy az út új nyomvonalon létesül, az
átterelt tranzitforgalomról csak becslés adható. Ez a várakozások
szerint az út megnyitását követően átlagosan napi 13000
személygépjárművet jelent, ami a forgalomba adás után pár évvel már napi
18000 személygépjárműre nőhet.

A beruházás jelenleg az előkészítés szakaszában van,
az ide tartozó munkálatok terv szerint haladnak. A szükséges
dokumentumok jelentős része – így a megvalósíthatósági tanulmány, a
jogerős építési engedélyek többsége – már rendelkezésre áll, s
elkészítették az örökségvédelmi hatásvizsgálatokat is. Ugyancsak
elkészültek a kivitelezési tervek, és folyamatban van a közműengedélyek
beszerzése is. Az előkészítés a tervek szerint 2012 közepére lezárul. A
tervezésben a Viafutura Kft., az UVATERV Zrt. és a TURA-Terv Kft. vett
részt.

A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív
Program (KÖZOP) keretén belül 792,2 millió forint áll rendelkezésre,
aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai
Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.