Gyorsul a közlekedés Kaposvár és az M7-es autópálya között
A közlekedők és a kaposváriak egyaránt jól járnak a Kaposfüredet elkerülő útszakasz megépítésével, gyorsul ugyanis a 67-es út közlekedése, a városrész lakóinak a továbbiakban
A közlekedők és a kaposváriak egyaránt jól járnak a Kaposfüredet
elkerülő útszakasz megépítésével, gyorsul ugyanis a 67-es út
közlekedése, a városrész lakóinak a továbbiakban nem kell elviselniük az
erős átmenő forgalmat. Az új út egy része már elkészült, de a
kivitelezést hátráltatja az időjárás, ezért módosítani kellett a
befejezés határidejét.
A 67. számú főút Kaposvár
és az M7 autópálya között megvalósuló komplex fejlesztésének első
elemeként elkészült a Kaposvár Kaposfüred városrészét nyugatról elkerülő
új út egy része, így fokozatosan fel lehet számolni az építés miatti
erős forgalomkorlátozásokat. Az elkészült kétszer két sávos szakaszt, a
két körforgalmú csomópontot, valamint a 61. számú út felett átívelő
felüljárót október közepe óta több ütemben adják át a forgalomnak. Az új
elkerülő út teljes hosszán legalább egyrétegű szilárd aszfaltburkolat
készült. A 2009 júliusában kezdődött kivitelezésből még hátra van a
további aszfaltrétegek beépítése és a padkaépítés, valamint a befejező
munkálatok.
Az elkerülő út műszaki átadásának szerződéses
határidejét idén október 30-ról 2011. július 15-re kellett módosítani. A
módosítás oka az idei év első felének különösen csapadékos időjárása
volt, ami egyes időszakokban gyakorlatilag lehetetlenné tette a
munkavégzést. Ebben az időszakban ugyanis többnyire a földmunkák voltak
soron, így különösen rosszul jött az évtizedek óta nem látott sok eső.
Az új útszakasz Kaposvár irányából indul és északi
irányban halad a jövőben az M9 autópálya részévé váló 61. számú főút
felett. Az északi és déli oldalon egy-egy körforgalom biztosítja a
járművek elosztását a 61. számú főútról, illetve felé, valamint
Kaposfüred déli része felé. A 90 kilométeres óránkénti sebességre
tervezett, 4,7 kilométer hosszú elkerülő szakasz kétszer egy sávos
aszfaltburkolatú út lesz. Az elkerülőhöz kapcsolódóan a 61. számú főút
121,8 és 122,684 kilométerszelvény közötti szakaszát kétszer két sávosra
szélesítik. A fejlesztés során összesen 3 körforgalmú és egy
járműosztályozós csomópontot is kiépítenek. A tervezés során a
kerékpárosokra is gondoltak, így részben az elkerülő út által kiváltott
úthálózaton, részben a hiányzó szakaszokon önálló kerékpárút
kiépítésével biztosítják számukra a zavartalan közlekedést.
„Az elkerülő út megépítése nyomán az áthaladó
forgalom gyorsan, a helyben lakók nyugalmának zavarása nélkül haladhat. A
városrész környezet- és zajszennyezése jelentősen csökken, a
közlekedési idő rövidül” – mondja Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti
Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője.
A beruházó NIF Zrt. közbeszerzési pályázaton
választotta ki kivitelezőnek a Magyar Aszfalt Kft.-t. A fejlesztés az
Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap
(ERFA) társfinanszírozásával a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP)
részeként valósul meg. A támogatás összege több mint bruttó 5,35
milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai
forrás, 85 százalék pedig az ERFA-ból származik.
A kaposfüredi elkerülő utat Somogyaszaló, Mernye,
Mernyeszentmiklós, Vadépuszta, Somogybabod települések jelenleg
tervezési fázisban lévő elkerülő útjai követik, amit a Kaposvár és az M7
autópálya közötti további szakaszok burkolatának 11,5 tonnás szabvány
szerinti megerősítése tesz teljessé.