Csökkenhet az átmenő forgalom Keszthelyen
A tervek szerint 2011-re elkészül a 71-es főút Keszthelyt elkerülő új szakasza. A kivitelezés folyik, jelenleg a közművek kiváltása zajlik. A beruházás mintegy 4,9 milliárd forintba
A tervek szerint 2011-re elkészül a 71-es főút Keszthelyt elkerülő új
szakasza. A kivitelezés folyik, jelenleg a közművek kiváltása zajlik. A
beruházás mintegy 4,9 milliárd forintba kerül, a pénzügyi háttér döntő
részét az Európai Unió biztosítja.
Folyik a 71.
számú főút Keszthelyt elkerülő szakaszának építése. Az összesen 5,75
kilométer hosszúra tervezett elkerülő út új nyomvonalon épül meg kétszer
egy sávon. A tervek szerint az útszakaszon összesen három körforgalmú
és három járműosztályozós csomópontot alakítanak ki.
A beruházás elkészülte után Keszthely városa
mentesülhet a 71. számú út tranzitforgalma alól, hiszen a Hévíz,
Zalaegerszeg és az M7 autópálya irányába haladó személy- és
teherforgalom a településen kívül halad majd el.
Az elkerülő út építésének munkálatait a tervek
szerint jövő év második felében fejezné be a beruházó Nemzeti
Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által közbeszerzési pályázaton
kiválasztott EuroAszfalt–A-Híd Keszthely Konzorcium. A kivitelező a
műszaki átadás határidejének módosítására kényszerült, mert nehézségek
adódtak a humuszolás során nagy számban előkerült régészeti leletek
mentése és a területszerzés során, valamint a rendkívül csapadékos
időjárás is hátráltatta a munkát. A kivitelezési munkálatok a
szerződésnek megfelelően 2009 szeptemberében megkezdődtek, jelenleg a
közműépítések és -kiváltások zárulnak le.
„Az elkerülő út megépítésével felszabadul az átmenő
forgalom okozta nyomás alól Keszthely, az elkerülő utat választók
kényelmesebb körülmények között, gyorsabban érhetik el többek között az
M7 autópályát” – tájékoztatott Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs
vezetője.
A projekt az Európai Unió támogatásával a Közlekedés
Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg, az Európai Regionális
Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával. A támogatás összege
csaknem bruttó 4,9 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív
programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.