Újabb szakaszon épülhet meg az M9 gyorsforgalmi út
Újabb szakasszal bővülhet az M9 gyorsforgalmi út, folyik a Dombóvár–Bonyhád szakasz előkészítése. A gyorsforgalmi út újabb szakaszának előkészítésére mintegy 1,8 milliárd forint
Újabb szakasszal bővülhet az M9 gyorsforgalmi út, folyik a
Dombóvár–Bonyhád szakasz előkészítése. A gyorsforgalmi út újabb
szakaszának előkészítésére mintegy 1,8 milliárd forint áll
rendelkezésre, aminek nagyobb részét az Európai Unió állja –
tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Az
M9 gyorsforgalmi út keleti irányban az M5 autópályához, nyugati
irányban Szekszárd, Bonyhád, Dombóvár, Nagykanizsa, Vasvár
összekötésével az M7 autópályához kapcsolódik, így a Dunántúl és az
Alföld déli részeinek kapcsolatát teremtheti meg. Az út ezenfelül részt
vesz majd az osztrák, szlovák, horvát, szlovén észak–déli, valamint a
román, horvát, szlovén kelet–nyugat irányú nemzetközi forgalomban is.
A szóban forgó, hozzávetőleg 35 kilométer hosszú
útszakasz az M9 gyorsforgalmi út Kaposvár és Szekszárd közötti
szakaszának részét képezi, amely a már meglévő kaposvári elkerülő úttól
indul. A kétszer két sávosra tervezett gyorsforgalmi út Szekszárd
térségében kapcsolódik a szintén már korábban megépült M9 autóúti
szakaszhoz és a Szent László Duna-hídhoz.
Az előkészítés keretében tanulmányterv és előzetes
környezetvédelmi dokumentáció készül a szakasznyomvonal kijelölésére.
Ugyancsak az előkészítési projekt tartalmazza majd a környezetvédelmi
engedély megszerzését, ezután az engedélyezési terv elkészítését, az
építési engedély megszerzését, majd a kiviteli tervek elkészíttetését.
A szükséges dokumentumok közül a tanulmányterv és a környezetvédelmi
hatástanulmány készült el. A tervezést a MOTT MacDonald Magyarország
Kft. és alvállalkozója, a Viamed2000 Kft.. végzi. Az előkészítést
eredetileg korábban tervezték lezárni, ezt azonban várhatóan 2014-re
módosítják.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai
Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósul meg. A
beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén
belül bruttó 1,83 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15
százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az ERFA fedezi.