Folyamatban az M2-es autóút előkészítése

Továbbra is a tervek szerint halad az M2-es autóút kiépítésének előkészítése. A korábban 2/A útként ismert közutat 2013-ra építhetik ki kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá

Továbbra is a tervek szerint halad az M2-es autóút kiépítésének
előkészítése. A korábban 2/A útként ismert közutat 2013-ra építhetik ki
kétszer két sávos gyorsforgalmi úttá Budapest és Vác között. A projekt
előkészítésére 6 milliárd forintot irányoztak elő, ennek 15 százaléka
hazai forrás, a többit az Európai Regionális Fejlesztési Alap állja.

Az
M2 autóút Budapest és Vác között 19,25 kilométer hosszon épülhet meg,
110 km/óra tervezési sebességgel, burkolt leállósávokkal, két új
csomóponttal. Az érintett önkormányzatok kezdeményezésére a 2. számú
főút és az M2 autóút közötti kapcsolat biztosítása érdekében két
összekötő utat terveznek, Sződligetnél és Dunakeszinél. A fejlesztés
részeként 3,3 kilométeren új nyomvonalon épülhet meg a sződligeti
összekötő út, valamint 4,22 kilométeren a Dunakeszi és Göd belterületét
tehermentesítő dunakeszi bekötőút.

„Az előre meghatározott ütemben folyik a
gyorsforgalmi úttá történő bővítés előkészítése – tájékoztatott Loppert
Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs
vezetője. – A kiviteli és tenderterv elkészítésére a nyílt
közbeszerzési eljárás lezárult. A projekt már rendelkezik a szükséges
környezetvédelmi és építési engedéllyel, a területszerzés folyamatban
van, megelőző régészeti feltárás egy lelőhelyen szükséges.”

„Ideális esetben a kivitelező kiválasztása 2011
végén megtörténhet, az építési munkák pedig 2013 végére fejeződhetnek
be, vagyis ekkora vehetik birtokba a közlekedők a kétszer két sávos M2
autóutat” – tette hozzá a szakember.
A jelenleg részben kétszer két,
részben kétszer egy sávos, külön szintű csomópontokkal rendelkező M2 út
E77 jelzéssel része az európai úthálózatnak; a távlati tervek szerint
az országhatárig megépülő M2 gyorsforgalmi út pedig a TEM (Trans
European Motorway) hálózatnak is részét képezi majd.

A fejlesztés a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP)
„térségi elérhetőség javítása” akciótervének égisze alatt valósulhat
meg. Az előkészítésre 6 milliárd forint áll rendelkezésre. „A
kivitelezési költségek egy részét az Európai Regionális Fejlesztési
Alapból kívánjuk megvalósítani, az ehhez szükséges pályázati
dokumentáció előkészítése, a költség-haszon elemzés és az elbíráláshoz
szükséges egyéb dokumentációk összeállítása folyamatban van. A pályázat
beadása az Európai Bizottsághoz ez év végéig megtörténik” – mondta el a
NIF kommunikációs vezetője.