Folyamatban a Sajószentpéter–Kazincbarcika elkerülő út fejlesztésének előkészítése

Elkészült a megvalósíthatósági tanulmány a 26. számú főút fejlesztéséről az M30-as autóúttól az országhatárig. Ennek jóváhagyása után a beruházó reményei szerint uniós

Elkészült a megvalósíthatósági tanulmány a 26. számú főút fejlesztéséről
az M30-as autóúttól az országhatárig. Ennek jóváhagyása után a beruházó
reményei szerint uniós társfinanszírozású projektek keretében épülhet
meg a Sajószentpétert és Kazincbarcikát elkerülő út 2012 közepére.

A
Kazincbarcikát és Sajószentpétert elkerülő kétszer egy sávos út
megépítése két szakaszban valósul meg. Az első szakaszban a tervezett út
a meglévő 26. számú főútból kiindulva délkeleti irányban kerüli el
Sajószentpétert, és körforgalmú csomóponttal csatlakozik a 27. számú
főúthoz. A szakasz hossza 3,8 kilométer. A tervezett szakaszon három
többnyílású híd épül: egy kétszer 54 méteres híd a Sajó fölött, egy
ártéri híd, valamint egy vasút fölötti híd. Ezenfelül egy
földútátvezetést szolgáló híd, két ökológiai átjáró és több áteresz is
megépül.

A második szakasz az előző folytatásaként
Sajószentpétert és Kazincbarcikát kerüli el kelet-északkelet irányban
6,6 kilométer hosszon a 27. számú főúttól a 2606. számú
Kazincbarcika–Múcsony összekötő útig, ahová körforgalmú csomóponttal
csatlakozik. A fejlesztés három híd és egy zsilip megépítését is
tartalmazza, valamint a 2606. számú út átépítését mintegy 200 méteren.

„Az elkerülő út megépítésével Sajószentpéter és
Kazincbarcika mentesül az átmenő forgalom okozta környezeti terhelés
alól” – mondta el Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő
(NIF) Zrt. kommunikációs vezetője. A szakember szerint a beruházás
nyomán tavasszal a régészeti feltárások is elkezdődhetnek.

A megvalósíthatósági hatástanulmányt, amely a
Miskolctól az északi országhatárig tartó távlati fejlesztés hatásait
hivatott vizsgálni, az Uvaterv tervezőiroda határidőre elkészítette. Az
engedélyezési és kivitelezési tervek előkészítettsége és a régészeti
feltárás állása lehetővé teszi, hogy a megvalósíthatósági hatástanulmány
jóváhagyását követően kiírják a közbeszerzési pályázatot a megépítendő
útszakaszok kivitelezésére.
Amennyiben a közbeszerzési folyamat
zökkenőmentesen halad, a NIF Zrt. 2011 márciusában szerződést köthet a
kivitelezővel – tájékoztatott Loppert Dániel.

A projektek előkészítése a Közlekedés Operatív
Program keretén belül zajlik, bő 684 millió forintból. Ezt 85
százalékban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból (ERFA), 15
százalékban hazai forrásból biztosítják. Az elkerülő út – ha minden terv
szerint halad – 2012 nyarára épülhet meg.