Európai szabványok szerint újul meg a 62-es főút
A következő években Székesfehérvár és Dunaújváros között teljes hosszában felújíthatják a 62-es főutat. A tervek szerint megerősítik a burkolatot s kikerülik a lakott
A következő években Székesfehérvár és Dunaújváros között teljes
hosszában felújíthatják a 62-es főutat. A tervek szerint megerősítik a
burkolatot s kikerülik a lakott településeket. Jelenleg az előkészítés
folyik, aminek pénzügyi hátterét nagyrészt az Európai Unió biztosítja –
tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A tervek szerint az elkövetkező években a 62. számú
főutat Székesfehérvár és az M8 dunaújvárosi Duna-híd között teljes
hosszában felújítják, burkolatát megerősítik, a településeket elkerülő,
új nyomvonalú utakat építenek, és biztonságosabbá teszik a
csomópontokat. A közút felújítása során a Perkáta községet elkerülő út
építését már megkezdték, majd a tervek szerint megépítik a
szabadegyháza-ipartelepi és seregélyesi elkerülő utakat is. Az elkerülő
utak közötti útszakaszokon a meglévő nyomvonalon összesen 21,5 kilométer
hosszan újítják fel és erősítik meg az útpálya burkolatát az európai
uniós szabványnak megfelelő 11,5 tonnás tengelyterhelésre.
A 62. számú főút felújítási terve szerint a
Szabadegyháza-ipartelepet elkerülő út 2,8 kilométer hosszú lesz, egy
vasúti felüljárót és három közúti csomópontot is magában foglal. A
Seregélyest délről elkerülő, 10,5 kilométer hosszúságú út két
körforgalmú csomóponttal, két patakhíddal (Sárosd–Seregélyes-vízfolyás,
Dinnyés–Kajtor-csatorna) és a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár vasút
feletti felüljáróval épül majd meg.
Az előkészítés során a teljes 62. számú főút
fejlesztésére vonatkozó megvalósíthatósági tanulmány elkészítése
folyamatban van, a meglévő jogerős építési és hatósági engedélyek és
kiviteli tervek szükséges felülvizsgálatával. A tervezést a
Transinvest-Bp. Kft. végzi. A seregélyesi elkerülő szakasz építési
engedélyét 2004-ben adták ki, ám ennek érvényessége 2011. március végén
lejár, és tovább nem hosszabbítható. A megvalósíthatósági tanulmányt
készítő Transinvest-Bp. Kft. feladata a meglévő kiviteli tervek alapján
az új építési engedély beszerzése – ez folyamatban van a
közműegyeztetések megkezdésével. A tervek szerint az előkészítési
munkálatok 2011. január végén, illetve a seregélyesi elkerülő út
esetében 2012. február végén zárulnak le.
A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az
Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósul
meg. A beruházások előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP)
keretén belül több mint bruttó 917 millió forint áll rendelkezésre,
aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az ERFA fedezi.