Épül a perkátai elkerülő út

Már nem sokáig kell elviselni Perkáta lakóinak a településen átdübörgő kamionokat, megkezdődött ugyanis a 62-es főút elkerülő szakaszának építése. A beruházás 4,3 milliárd

Már nem sokáig kell elviselni Perkáta lakóinak a településen átdübörgő
kamionokat, megkezdődött ugyanis a 62-es főút elkerülő szakaszának
építése. A beruházás 4,3 milliárd forintos pénzügyi hátterének jelentős
részét az Európai Unió biztosítja.

November elején
megkezdődtek a 62. számú főút Perkáta települést elkerülő, új
nyomvonalon futó szakaszának építési munkálatai. Befejeződnek a
régészeti munkálatok, jelenleg – egyéb földmunkák mellett – a „feltárás
nyomainak megszüntetése”, a régészeti gödrök betemetése folyik. A
csaknem 6 kilométer hosszúra és óránkénti 90 kilométeres sebességre
tervezett út építése várhatóan a terveknek megfelelően 2011. november
25-ig befejeződik.

Az elkerülő út a tervek szerint Perkáta Dunaújváros
felőli oldalán, az adonyi elágazásnál indul egy körforgalmú
csomópontból, és észak felől kerüli meg a települést, majd Perkáta után
csatlakozik vissza a meglévő nyomvonalba. A kétszer egy sávra és 11,5
tonna tengelyterhelésre tervezett szakaszon egy patakmedret keresztező
45 méter hosszú hidat, egy körforgalmú és egy kanyarodó sávos
csomópontot, valamint földútcsatlakozásokat is kiépítenek.

A Perkáta-elkerülő út megépítése a 62. számú főút
korszerűsítésének része, ami Székesfehérvár és az M8
Dunaújváros–Duna-híd között az út teljes hosszát érinti. Itt a
beavatkozás a tervek szerint több szakaszon zajlik majd: ennek során
várhatóan megépülnek a Seregélyest, illetve Szabadegyháza-ipartelepet
elkerülő útszakaszok is.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF)
Zrt. a Perkáta-elkerülő szakasz építésére közbeszerzéssel választotta ki
a kivitelező Porr Építési Kft.-t. A projekt a Közlekedés Operatív
Program (KÖZOP) részeként valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési
Alap (ERFA) társfinanszírozásával. A támogatás összege bruttó 4,3
milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai
forrás, 85 százalék pedig uniós támogatás.