Az időjárás miatt késik a Nagykanizsát elkerülő út építése

Csökken a Nagykanizsa belvárosán átmenő tranzitforgalom, a 61-es főút új, a várost délkeletről elkerülő nyomvonalon éri el a 7-es főutat. A tervek szerinti munkálatokat jelentősen

Csökken a Nagykanizsa belvárosán átmenő tranzitforgalom, a 61-es főút
új, a várost délkeletről elkerülő nyomvonalon éri el a 7-es főutat. A
tervek szerinti munkálatokat jelentősen nehezítette a csapadékos
időjárás, ám felfüggeszteni nem kellett a kivitelezést.

Mentesül az átmenő forgalom egy része alól a
nagykanizsai belváros, a 61. számú főút új nyomvonalaként ugyanis a
várost elkerülő út épül. Az óránként 90 kilométeres sebességre tervezett
főút a Budapest–Murakeresztúr vasúti fővonalat keresztezi, s azzal
párhuzamosan továbbhaladva a 7. számú főút csomópontjáig tart. A
kivitelezés az eredeti tervek szerint idén október 30-án zárult volna,
az idei kivételesen csapadékos időjárás miatt azonban csúszik a
munkálatok befejezése. A kivitelező határidő-módosítási javaslattal élt,
amiről a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. döntése
folyamatban van.

A beruházás a kétszer egy forgalmi sávos, 3,29
kilométer hosszú, a várost délkeletről elkerülő síkvidéki út mellett
tartalmazza a 425 m hosszú kétszer egy sávos bekötőutat Sánc irányában,
valamint az ugyancsak kétszer egy sávos bekötőutat 70 méter hosszon a
Kaposvári útra. Az elkerülő szakaszon két csomópontot alakítanak ki,
közülük az egyik közvilágítással ellátott körforgalom lesz, a másik
pedig járműosztályozós csomópont. A vasútvonal külön szintű
keresztezésére 52 méteres nyílású vasúti felüljáró készül.

A beruházó NIF szabályszerű közbeszerzési pályázaton
választotta ki a kivitelező ENV 61” Konzorciumot. A konzorciumot az
Euroaszfalt Építő és Szolgáltató Kft. vezeti, tagja a Nemzetközi
Vegyépszer Zrt. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai
Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósul meg, a
Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként. A támogatás összege több
mint bruttó 3,6 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon
belüli hazai forrás, 85 százalékot pedig az ERFA biztosít.