Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítése 2010. szeptember havi jelentés

Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítése 2010. szeptember havi jelentés

Tárnok – Martonvásár állomásköz:
A nyílt vonal átépítésére 2011-ben kerül sor.

Martonvásár állomás:
Az új gyalogos aluljáró befejező, belső szerelési munkái folynak. Elhelyezésre kerültek a liftek, valamint a vízelvezetés berendezései. Folyamatban van a lépcsők, rámpák lefedéseinek szerelése.
Végéhez érkezik a tolatási padkák rendezése, tereprendezés, a kivitelező telephelyének felszámolása. Ezek után elkezdődhet a Vasút utca átépítése, buszforduló és burkolt rakterület építése. Folyamatban van a váltófűtési berendezések telepítése.

Martonvásár – Kápolnásnyék állomásköz:
Szeptember 11-én elkezdődött a bal vágány átépítése, mely november 28-ig tart. Elbontásra került a vágány és az alépítmény. Jelenleg az alépítmény megerősítése folyik. Műtárgyak tekintetében folyamatban van a kisműtárgyak (kerethidak, átereszek) felújítása, a baracskai közút feletti műtárgy felszerkezet cseréje. Itt félpályás útlezárás van érvényben 2010. 10. 30-ig, lámpás forgalomirányítás mellett. Folyamatban van a Váli víz feletti, valamint a Temesvári utca folytatásában található boltozatok felújítása.
Pettend megállóhely gyalogos aluljárónál a rámpák, lépcsők lefedésének szerelése kezdődött el. A vágányzár alatt az utasok már az új aluljárón keresztül közelíthetik meg a jobb oldali peront.

Kápolnásnyék állomás:
Folyamatban van a jövő évi átépítés előkészületeként az ideiglenes biztosító berendezés kábelezése. Elkezdődött az új közúti aluljáró, valamint az új felvételi épület építése. Október hónapra várható a 7. sz. főút elterelése az aluljáró építése miatt.

Kápolnásnyék – Gárdony állomásköz:
A gitáros emlékhelynél, illetve Velencefürdőn épülő aluljárók felületképzési, burkolási munkái vannak folyamatban.
Folyamatban Velence és Velencefürdő megállóhelyek végleges peronburkolatának megépítése, a megállóhelyi épületek felújítása. Az épületek eredeti állapotuknak megfelelően épülnek újjá. A látványtervek a honlapunkon, a www.nif.hu /multimédia oldalon megtekinthetők. A megállóhelyeken található fák az elmúlt hónapok viharos időjárása, valamint egészségi állapotuk miatt sok gondot okoztak a vasúti közlekedésben. Az Önkormányzat és a MÁV jóváhagyásával, szakértői vélemény alapján a fák cseréjére kerül sor, a vasúti környezethez jobban illő fajok telepítésével.
Megkezdődött Velence megállóhely új gyalogos aluljárójának továbbépítése mind a tó, mind a 7. sz. főút felőli oldalon. Itt a főút terelésére kell számítani, lámpás forgalomirányítás mellett. Októberben a forgalom visszatérhet a főútra, de csak váltakozó irányú áthaladással.

Gárdony állomás:
Az új gyalogos aluljáró munkálatai nyáron az aluljárón belül folynak, a strand és a tóparti utcák forgalmát nem zavarják. Jelenleg vákuumkutas víztelenítés mellett folyik az aljzatbeton készítés, szigetelés a rámpa falai között.

Gárdony – Ó-Dinnyés állomásköz:
Elkezdődött Agárd megállóhelyen a meglévő gyalogos aluljáró felújítása, átalakítása liftes aluljáróvá. Ezért az utasok a peront az útátjárón keresztül közelíthetik meg. Október hónapban folytatódik a megállóhelyi épület építése.
Folyamatban van Dinnyés megállóhelyen az új gyalogos aluljáró szerkezet építése, jelenleg szigetelési és betonozási munkák zajlanak. Elkezdődött a megállóhelyre vezető út, kerékpárút, járda és buszforduló építése. A megállóhelynél P+R és B+R parkoló épül.

Ó-Dinnyés forgalmi kitérő:
Befejeződött az állomás bontása, átalakítása nyílt vonali forgalmi kitérővé. Vízelvezető árkok kialakítása, tereprendezés van folyamatban.
A Dinnyési útátjáró és kapcsolódó útszakaszok vízelvezetési munkálatai (ároképítés) befejeződnek. Az útátjárót október hónapban forgalomba helyezzük. Az átépítés alatt a forgalmat a 7. sz. főút felé tereljük.

Mellékvonal, Pusztaszabolcs – Székesfehérvár szakasz:
A mellékvonal felújítási munkái befejeződtek. Ezek keretében megújult a pálya, az útátjárók és a biztosító berendezés. Zichyújfalu állomás 4 vágánya átépült, az utasok részére új peront építettünk. A nyári menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 km/h lesz. A kiépítés lehetővé teszi a pályasebesség felemelését 100 km/h-ra, valamint a tengelyterhelés növelését 225 kN-ra. A szükséges eljárást a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál elindítottuk.

Börgönd – Szabadbattyán szakasz:
A pálya felújítása a felsőágyazat cseréjével, vízelvezetés és az útátjárók kiépítésével befejeződött. Elkészült a távközlési rendszer.
2010. augusztus 24-én újra megindult a közlekedés az 1991. április 15-e óta szüneteltetett vasútvonalon. A tehervonatok a felújított vonal segítségével elkerülhetik Székesfehérvár állomást.
Kérjük a keresztező közutakon közlekedőket (különösen a nagy forgalmú 63. sz. főúton), fokozott figyelemmel közelítsék meg a vasúti átjárókat.

A szeptemberben lehullott nagy mennyiségű csapadék miatt a mélyépítési munkákat (földmunkák, ároképítések) a kivitelezőnek sokszor fel kellett függesztenie. Gondot jelent továbbá, hogy a Velencei-tó vízszintje továbbra is a legmagasabb üzemi vízszint felett van.
A teljes munkaterületen folyamatos a kisműtárgyak (kerethidak, boltozatos hidak, átereszek) felújítása, a kapcsolódó mederrendezés, valamint a vízelvezető árkok rendezése.