Megújulnak a budapesti elővárosi vasúti hálózat állomásai
Folynak a fővárosi elővárosi vasútvonalak és a hozzájuk kapcsolódó pályaudvarok, megállóhelyek korszerűsítésének előkészületei. A tervezett beruházások előkészítési költségeit nagyrészt az Európai Unió fejlesztési alapjai fedezik.
A vasúti infrastruktúra fejlesztésének kiemelt stratégiai célja a városi és elővárosi közösségi közlekedés szolgáltatásainak javítása, szerepének növelése Budapest és agglomerációjának kapcsolatában. Különösen fontos ez annak ismeretében, hogy középtávon az utazási igények akár 30 százalékos növekedése is prognosztizálható ebben a viszonylatban, ami a közösségi közlekedés hatékony fejlesztése nélkül kezelhetetlen.
Az elővárosi vasúthálózat fejlesztését szolgáló projektek előkészítési munkálatai során egyebek mellett hat elővárosi vasútvonal (az 1.,, 70., 80a., 120a., 142. és 150. számúak) egymástól független ötven helyszínén folyik párhuzamos tervezés a vasútállomások, illetve megállóhelyek előtereinek korszerűsítésével kapcsolatban.
Az előkészítési projekt várhatóan 2011. november közepén zárul le, az Európai Unió a hónap végéig dönthet a támogatási kérelem elfogadásáról. Az engedélyezési tervdokumentáció elkészült, jelenleg tervzsűri előtti állapotban van. Az engedélyezési tervek elfogadását követően következhet az engedélyeztetés, valamint a kiviteli és tendertervek elkészítése. A tervezést a TURA-Terv Mérnökiroda Kft. végzi.
A beruházás előkészítési munkálatai más projektekkel együtt zajlanak, ezek előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül összesen mintegy bruttó 4,8 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alapból (ERFA) finanszírozzák.