Folyik a miskolci elkerülő út tervezése
Tovább enyhülhet a Miskolc belvárosára nehezedő forgalmi nyomás. A tervek szerint két év múlva elkészül a várost északkeletről elkerülő útszakasz az M30-as gyorsforgalmi út és a szlovák határra vezető 26-os főút között. A beruházás előkészítését az Európai Unió fejlesztési alapjának társfinanszírozása teszi lehetővé.
A jövőben csökkenhet Miskolc belvárosának forgalmi terhelése, folyik ugyanis a várost észak-északkeletről elkerülő út megépítésének előkészítése. A tervek szerint az elkerülő szakasz a későbbiekben az M3 autópálya és a szlovák határ gyorsforgalmi összeköttetését biztosító, részben felújított, részben új nyomvonalon kiépítendő főút része lesz. Ugyancsak ennek a tervezett gyorsforgalmi útnak a részévé válnak a 26. számú főút már elkészült, kétszer két sávosra bővített szakaszai, valamint a hamarosan elkészülő, Kazincbarcikát és Sajószentpétert elkerülő szakaszok.
A 26. számú főút és az M30 autópálya közé tervezett elkerülő egy része a Miskolc északi határában korábban már megépült. Az előkészítés alatt álló szakasz ennek a folytatása, s megépülte után több funkciót lát el. Elsődleges célja Miskolc város átkelési (belterületi) szakaszainak menetesítése a Bosch üzem és az M30 autópálya közötti forgalom alól, illetve a 26. számú főút közvetlen összekötése az M30 autópályával.
A beruházás által érintett átlagos forgalom napi több mint 17 ezer jármű, ennek csaknem negyedrésze nehézgépjármű és autóbusz.
A megépülő út a jelenlegi tervek szerint az M30 autóút irányát csomópont nélkül folytatva több földútcsomóponttal, majd a Sajó folyón át egy kétnyílású híddal a szirmabesenyői csomópontba ér, innen egy egyenes szakasszal csatlakozik a Zsigmondi úti csomópontba.
Az út kétszer egy sávon épülhet meg összesen 5,8 kilométer hosszon. A projekt jelenleg előkészítés alatt áll, ami várhatóan 2011 közepére fejeződik be. Az örökségvédelmi hatásvizsgálatot már elvégezték, s elkészült az engedélyezési tervdokumentáció is. A megvalósíthatósági tanulmányt az Uvaterv, a kiviteli terveket a Roden Tervező Iroda készíti.
Az előkészítés tervezett költsége 510 667 820 forint, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig európai uniós forrás, a Kohéziós Alap által finanszírozott Közlekedési Operatív Program fedezi.