Megújult a 4-es főút Hajdú-Biharban
A nyári esős, viharos időjárás nehezítette, de nem állította meg a Hajdúságban az útépítési munkákat. A tervek szerint készült el a 4. számú főút Püspökladány és Hajdúszoboszló, valamint Hajdúhadház és Téglás közötti szakaszain a több mint 26 kilométeres burkolaterősítés. A beruházás nyomán jelentősen nőtt a közlekedés biztonsága az érintett útszakaszokon, amelyeket várhatóan október végéig helyeznek forgalomba.
A terveknek megfelelően zárultak a 4-es főút burkolat megerősítési munkálatai Hajdú-Bihar megyében. A korszerűsített útszakaszokon július 30-án befejeződtek a munkálatok, a műszaki átadási folyamat pedig augusztus 18-án zárult. A felújítási munkálatok során az országos főútvonalon a Hajdúságban Püspökladány és Hajdúszoboszló, valamint Debrecen után Hajdúhadház és Téglás közötti szakaszain összesen több mint 26 kilométeren készült kiváló minőségű, a korábbinál nagyobb, 11,5 tonna teherbírású, szélesebb útpálya. Az érintett útszakaszokon naponta átlagosan 15 ezer jármű közlekedik, a felújítások kedvező hatásait így 30-50 ezer ember élvezheti.
A kivitelező Colas ÚT Zrt. négy új, közvilágítással felszerelt csomópontot alakított ki ezeken a szakaszokon, és felújította a Keleti-főcsatorna hídját is. Ezek mellett több mint 2 kilométer hosszon új közvilágítást építettek ki, és 391 új közúti jelzőtáblát is elhelyeztek a főút mellé.
„A felújítások nyomán a korábbinál sokkal biztonságosabban lehet közlekedni az érintett útszakaszokon” – mondta Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője. Nem véletlen, hogy a nagy forgalmú főutak közül a legtöbb fejlesztés éppen a 4. számú főúton valósul meg a 2013-ig tartó uniós elszámolási időszakban, hiszen a fővárost Záhonnyal összekötő útvonal Magyarország leghosszabb és legveszélyesebb közútja. Az M3-as autópálya Nyíregyházáig történt meghosszabbítása óta ugyan már nem kizárólag ezen az úton halad az Észak-Erdély és Ukrajna felé tartó forgalom, de a Hajdú-Bihar megyei és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszok rendkívül rossz állapotba kerültek, s a városokat átszelő 4. számú főút így is vezet minden hazai baleseti statisztikát. Az elmúlt három évben a 323 kilométeres főúton több mint ezer baleset történt, s ebből minden tizedik halálos volt.
A 4-es főút Hajdú-Bihar megyei szakaszain a burkolat megerősítések összes költsége 3,4 milliárd forint. Ennek az összegnek 85 százaléka uniós támogatás, 15 százaléka pedig hazai költségvetési forrás volt.