Kelet felé épül az M9-es autóút

Több, mint felével bővül az egyelőre csak rövid szakaszon elkészült M9-es autóút. A meglévő 21 kilométeres szakasz 12,3 kilométerrel hosszabbodik kelet felé. Az épülő út az 51-es és az 54-es utakat köti össze.

Az M9 autóút keleti irányban az M5 autópályához, nyugati irányban Szekszárd, Bonyhád, Dombóvár, Nagykanizsa, Vasvár összekötésével az M7 autópályához kapcsolódik, így Dunántúl és az Alföld déli részeinek összekapcsolását teremtheti meg. Ezen felül részt vesz az osztrák, a szlovák, a horvát, a szlovén észak-déli, valamint a román, horvát, szlovén kelet-nyugat irányú nemzetközi forgalomban is.

Az 51. és 54. számú főutakat összekötő 12,3 km hosszú autóúti szakasz ennek az úgynevezett déli elkerülő autópályának a része, keleti irányú folytatása a már fogalomba helyezett, a 6. és 51. számú főutak közötti – Szekszárdi hidas – szakasznak.

A 2×1 sávos – de 2×2 sávosra bővíthető – szakasz öt település közigazgatási területén – de a településeket elkerülve – halad keresztül Bács-Kiskun megyében: Dusnok, Sükösd, Érsekhalma, Nemesnádudvar és Hajós. Az építés során 2 külön szintű csomópontot alakítanak ki, amelyek közül az M9 autóút és az 54-es főút csomópontja ideiglenes végcsomópont. Tizenegy műtárgyat építenek meg: öt-öt aluljárót és felüljárót, valamint egy halastó keresztezést 4×1,69 méteres áteresszel. Ezeken kívül összesen hét vad-, illetve hüllőátjárót is kialakítanak, valamint a lakó- és épített környezet védelmére 900 méter hosszon az út mindkét oldalán zajárnyékoló falat is építenek.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) pályázaton választotta ki a kivitelező Nemzetközi Vegyépszer Zrt.-t.

A kivitelezési szerződést 2010. január 6-án aláírták, az építési munkák megkezdődtek. A kivitelezési munkálatokat lezárásának időpontja egyelőre bizonytalan, mert a kivitelező az időjárásra és a régészeti feltárásokra hivatkozva határidő módosítást kért, ám erről még nincs döntés.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg. A támogatás aránya 100 százalék, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig európai uniós támogatás. A támogatás összege bruttó 12 398 099 999 forint.