Hamarosan Debrecen is fellélegezhet
A jövő év második félévében a tervek szerint átadják a forgalomnak a 4-es főút debreceni elkerülő szakaszának második ütemében megépült utat, így az átmenő tranzitforgalom nem terheli tovább a belvárost.
Ősszel folytatódik a 4. sz. főút debreceni elkerülő szakaszának építése, a II. ütem során a 35-ös és a 4-es főút közötti szakaszt építik meg. Az elkerülő út I. üteme 2006-ban elkészült a 4-es, a 33-as és a 35-ös főutak között. Ezzel azonban nem valósult meg teljes körűen a 4-es főút Debrecent elkerülő szakasza. Az átmenő tranzit forgalom jelenleg továbbra is a 4-es főút debreceni átkelési szakaszán bonyolódik le. Az út kapacitása azonban kimerült, a környezetterhelés minden határértéken túlmutat. A hiányzó II. ütem megépítésével a 4. számú főút Debrecent elkerülő szakasza valósul meg.
A 2×1 forgalmi sávos útszakasz hossza 11,9 kilométer. Az út külön szintben keresztezi a Debrecen-Tiszalök vasútvonalat, illetve épül egy vadátjáró is. Két szintbeli csomópont is készül közvilágítással ellátva. Valamennyi útépítéssel érintett közmű kiváltását, védelembe helyezését, átépítését el kell végezni. A tervek szerint az új elkerülő szakaszt 2011 második felében adják át a közlekedőknek.
Az építéshez kapcsolódva egy sor környezetvédelmi beruházást is elvégeznek majd. Csaknem 2 kilométer hosszú zajvédő fal, több mint 13,5 kilométer hosszon vadvédő kerítés, illetve mintegy 7 kilométeren madárvédő fal és egy vadátjáró épül. Telepítenek 1400 fát és több mint 60 ezer cserjét.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) nyílt pályázaton választotta ki a kivitelező COLAS Építő ZRt.-t.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg. A támogatás aránya 100 százalék, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig európai uniós támogatás. A támogatás összege bruttó 10 983 161 760 forint.