Folyik a Sajószentpéter–Kazincbarcika elkerülő út fejlesztésének előkészítése
Készül a megvalósíthatósági tanulmány a 26. számú főút fejlesztéséről az M30-as autóúttól az országhatárig. Ennek elkészülte után a beruházó reményei szerint uniós társfinanszírozású projektek keretében épülhet meg Sajószentpétert és Kazincbarcikát elkerülő út 2012 közepére.
A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. szakemberei a 26. számú főút vonalán folytatják az észak-borsodi közúthálózat fejlesztését. A Kazincbarcikát és Sajószentpétert elkerülő kétszer egy sávos út megépítése két szakaszban valósul meg.
Az első szakaszban a tervezett út a meglévő 26. számú főútból kiindulva délkeleti irányban kerüli el Sajószentpétert és körforgalmú csomóponttal csatlakozik a 27. számú főúthoz. A szakasz hossza 3,8 kilométer. A tervezett szakaszon három többnyílású híd épül: egy 2×54 méteres híd a Sajó fölött, egy ártéri híd, valamint egy vasút fölötti híd. Ezenfelül egy földútátvezetést szolgáló híd, két ökológiai átjáró és több áteresz is megépül.
A második szakasz az előző folytatásaként Sajószentpétert és Kazincbarcikát kerüli el kelet-északkelet irányban 6,6 kilométer hosszon a 27. számú főúttól a 2606. számú Kazincbarcika–Múcsony összekötő útig, ahová körforgalmú csomóponttal csatlakozik. A fejlesztés három híd és egy zsilip megépítését is tartalmazza, valamint a 2606. számú út átépítését mintegy 200 méteren.
„A Sajószentpétert és Kazincbarcikát átszelő nagy forgalmú út jelentős terhet ró a településeken élőkre. Az elkerülő út megépítésétől elsősorban az életminőség javítását várjuk” – mondta el Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.
A kivitelezők kiválasztását megelőzően megvalósíthatósági hatástanulmány készül, amely a Miskolctól az északi országhatárig tartó távlati fejlesztés hatásait hivatott vizsgálni. A hatástanulmány készítésével a NIF Zrt. az Uvaterv tervezőirodát bízta meg szabályszerű nyílt közbeszerzési eljárást követően. A tanulmány elkészítésének határideje október 30.
Az engedélyezési és kivitelezési tervek előkészítettsége és a régészeti feltárás állása lehetővé teszi, hogy ezt követően haladéktalanul kiírják a közbeszerzési pályázatot a megépítendő útszakaszok kivitelezésére.
Amennyiben a közbeszerzési folyamat zökkenőmentesen halad, a NIF Zrt. még ebben esztendőben szerződést köthet a kivitelezővel. Az elkerülő út 2012 nyarára épülhet meg.
A projektek előkészítése a Közlekedési Operatív Program keretén belül zajlik, 684.356.690 forintból. Ezt 85 százalékban az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) biztosítja.