Őszre kész a kétszintű csomópont Veszprémnél

Jól halad a 8-as és a 72-es főutak kereszteződésében épülő különszintű csomópont építése, így nincs akadálya annak, hogy az autósok a IV. negyedévben birtokukba vegyék a felújított 8-ast, és a fölötte átívelő, több, mint 30 méteres hidat, valamint a négy új fel- és lehajtót.

Bár a régészeti feltárás némiképpen lassította az építkezést, jól halad a sok balesetet okozó kereszteződés különszintű csomóponttá történő átépítése Veszprém előtt a 8-as főúton. A beruházás része annak projekt sorozatnak, amelynek keretében a tervek szerint rövidebb és biztonságosabb összeköttetést teremtenek a 71-es út Balatonkenesét és Balatonfűzfőt elkerülő szakasza, valamint a Veszprémet Győrrel összekötő 82-es főút között. A teljes beruházás sorozat megvalósulása után megszűnik a folyamatos balesetveszély a 8-as és a 72-es út kereszteződésénél, és az észak-déli forgalomnak nem kell többé behajtania a veszprémi körgyűrűig.

A kivitelezés során az építési területen Árpád-kori települést fedeztek fel a régészek, de a májusba megkezdett feltárások fokozatos lezárásával apránként visszaengedték a kivitelezőt a munkaterületre, így nincs akadálya annak, hogy 2010 negyedik negyedévében meginduljon a forgalom a kétszintű kereszteződésben.

A projekt keretében a 72-es főúton a 8-astól északra és délre egy-egy körforgalmi csomópont épül, ide csatlakozik be a 8-as út két-két új fel- és lehajtója. Emellett a kivitelező a csomópont közelében egy kilométeren elvégzi a 8-as út 11,5 tonnás tengelysúlyra történő megerősítését és új burkolatot fektet le a szakaszon.

A beruházásra kiírt nyílt közbeszerzési eljárást a Colas Építő Zrt. nyerte el. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) a projektet az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósítja meg. A támogatás aránya 100 százalék, ebből 15 százalék a Közlekedés Operatív Programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig európai uniós támogatás. A támogatás összege bruttó 1 303 121 314 forint.