Nagykanizsa elkerülő utat kap
Csökken a Nagykanizsa belvárosán átmenő tranzitforgalom, a 61-es főút új, a várost délkeletről elkerülő nyomvonalon éri el a 7-es főutat. A tervek szerint 2010. IV n.évben fejezik be a beruházást.
Mentesül az átmenő forgalom egy része alól a nagykanizsai belváros. A várost elkerülő út épül ugyanis a 61-es főút új nyomvonalaként. Az óránként 90 kilométeres sebességre tervezett főút a Budapest – Murakeresztúr vasúti fővonalat keresztezve, azzal párhuzamosan továbbhaladva a 7-es főút csomópontjáig tart. A beruházás tartalmazza az előkészítési munkákat, a teljes körű kivitelezést, a forgalomba helyezéssel együtt.
A beruházás a 2×1 forgalmi sávos, 3,29 kilométer hosszú, a várost délkeletről elkerülő síkvidéki út mellett tartalmazza a 425 m hosszú 2×1 sávos bekötőutat Sánc irányában, valamint az ugyancsak 2×1 sávos bekötőutat 70 m hosszon a Kaposvári útra. Az elkerülő szakaszon két csomópontot alakítanak ki, közülük az egyik – közvilágítással ellátott – körforgalom lesz, a másik pedig járműosztályozós csomópont. A vasútvonal különszintű keresztezésére 52,0 m nyílású vasúti felüljáró készül.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) pályázaton választotta ki a kivitelező ENV 61” Konzorciumot. A konzorciumot az Euroaszfalt Építő és Szolgáltató Kft. vezeti, tagja a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. A beruházást a tervek szerint 2011. harmadik negyedévében fejezik be.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg. A támogatás aránya 100 százalék, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig európai uniós támogatás. A támogatás összege bruttó 3 630 243 139 forint.