Év végére fellélegezhetnek az eneseiek
A rendkívül nagy forgalmú, s a térségben élőknek sok kellemetlenséget okozó M85-ös főút Győr és Csorna között tervezett 2x2 sávos gyorsforgalmi út öt fő szakaszra bontható. Ezek közül az Enesét elkerülő 7 kilométeres szakasz kivitelezése nemsokára befejeződik, az itt lakók az év végén fellélegezhetnek.
Győr-Sopron-Moson megye egyik legnagyobb forgalmú útja az M85-ös, amelynek a Győrt Csornával összekötő szakaszát a távlati tervek szerint végig 2×2 sávos építik ki úgy, hogy az út elkerülje a településeket. Az egyik szakasz, az Enesét elkerülő építése lassan a befejezéséhez közeledik, és év végre átadják a 7 kilométeres szakaszt a forgalomnak.
Az új út északról kerüli el Enesét, és keletről nyugatra haladva a 7-es kilométerkő előtt tér el a régi nyomvonaltól. Az út előbb aluljáróval keresztezi a Rábapatonára vezető utat, azután keresztezi előbb a Szapud-Ószhelyi csatornát, majd a Péterház-pusztai csatornát és a Petőház-pusztai csatornát. Ezután ismét aluljáróval keresztezi a Bezi utat és áthalad ismét a Szapud-Ószhelyi csatorna felett. A csatornán való áthaladás után a nyomvonal ismét aluljáróval földutakat keresztez, majd még két csatornaágon áthaladva a 14-es kilométerkő előtt csatlakozik vissza a jelenlegi 85-ös útba.
A 2×2 sávos osztott pályás úton a megengedett sebesség 110 km/óra lesz.
A kivitelezést a CÉ-LA Enese 2009 Konzorcium nyílt közbeszerzési eljáráson nyerte el. A konzorcium tagjai a COLAS Építő Zrt. és a LAVINAMIX Építő Kft. A beruházó a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt., amely a projektet az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósítja meg. A támogatás aránya 100 százalék, ebből 15 százalék az KÖZOP-on belüli hazai forrás, 85 százalék pedig európai uniós támogatás. A támogatás összege bruttó 12.943.543.560 forint.