Jelentés – M0 déli szektor bővítés – 2010. május

JELENTÉS AZ M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSI MUNKÁINAK 2010. MÁJUS HAVI HELYZETÉRŐL

A folyamatos esőzéssel is megbirkóznak az M0 útgyűrű déli szektorának építői 

Az M1 – M6 közötti szakaszon folytatódott a hídépítés a Diósdi- és a Dulácska völgyhidaknál. Emiatt ideiglenes terelésekkel találkozhattak az autósok, de miután minderről jó előre tájékoztatták a közlekedőket, sehol sem okozott fennakadást a forgalomtechnikai beavatkozás. Végeztek a cölöpözéssel, elkészült a cölöpösszefogó gerendák betonozása is, így már a horgonyzásnál és a horgonyfeszítésnél tartanak a szakemberek. Emellett hozzáláttak a pályavíztelenítő rendszer, vagyis a hossz és a keresztcsatornák kialakításához. Az esőzések jelentős károkat okoznak a megépített földművekben, ennek ellenére a kivitelező biztosítja a folyamatos munkát, csakúgy, mint a meglévő pálya vízelvezetését. Ütemesen végzik a jelenlegi pálya melletti támfal építését is.

Az M6 – 51. sz. főút közötti szakaszon lendületre kaptak az előkészítési munkák, például a műszeres lőszervizsgálat, a felszíni vízvizsgálat, a levegőminőség-védelmi mérés és a zajmérés. Mindez a tényleges építési munka szükséges és fontos megelőző fázisa, csakúgy, mint az alkalmatlan fedőréteg eltávolítása, a talajcsere. A 16-os és a 17-es kilométerszelvény között pedig már hozzáláttak a bozót- és cserjeirtáshoz is.

Az 51. sz. főút – M5 szakaszon ugyan megkezdődött az alkalmatlan fedőréteg eltávolítása és a talajcsere, ám ezt csak a kitartó esőzések megszűnése után lehet folytatni. Ugyanakkor az 51-es úti csomópontba tervezett hidaknál hozzáláttak az alapozási munkához és a pillérek készítéséhez. Ugyanebben a csomópontban záportározót építenek és meghosszabbítják az átereszeket.


Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308