JELENTÉS – M43 – 2010. március
Március hónapban elkészült az M43 autópálya első, több mint 4 kilométeres szakasza az 5. sz. főút és a 4519. jelű összekötő út között, mely 2010. április 1-jén a jelen kiépítettséggel került átadásra, a Csongrádi úti csomóponttal együtt.
Az épülő M43 autópálya I. szakaszán március hónapban a pálya forgalomtechnikai munkálatai is befejeződtek az 5. sz. főút és a 4519. jelű összekötő út között: befejeződött a padkaépítés, humuszolás, füvesítés, elkészültek a szalagkorlátok és az útburkolati jelek, elhelyezték a jelzőtáblákat és befejezték a pihenőépületeket.
A B1, B2 és B4 jelű hidakon befejeződött a pályalemez betonozása, a B2-n és a B4-en ezen kívül elkészült az előtöltés, burkolás és sóvédelem. A B3 jelű hídon a befejező munkákat végezték (pl. a szalagkorlátok építését), a B6-on pedig cölöpözés és a pillérek építése zajlott.
A II. szakaszon a Tisza híd építése teljes kapacitással folyik: a jobb parton a 9. elempár, a bal parton pedig a 10. zömpár épül. A jobb parton elkészült az ártéri híd szerkezete és megkezdődött a szigetelés, míg a bal parton az ártéri híd acélszerkezete épül. A kisebb hidak kivitelezése szintén folyamatban van. Az útépítési munkák a telet követően szükséges tesztek elkészültével folytatódtak.
A III. szakaszon az időjárás március második hetétől tette lehetővé a kivitelezési munkák folytatását. A pályaszerkezet alaprétegei (C12-15 beton, aszfalt alapréteg) 8 km hosszú szakaszon, az aszfalt kötőrétege pedig 6 km hosszan készült el. Elkészültek továbbá a 4414. és 4415. jelű utak csomópontjainak földmunkái, továbbá elkészült az üzemi hírközlő rendszer alépítményeinek kiépítése.
A H11 jelű híd északi hídfőjénél elkészült a konszolidáció gyorsítása érdekében szükségessé vált függőleges drainezés. A többi hídnál elkészültek a hídfők és a közbeeső pillérek, valamint megkezdődött a fejgerendák építése. A H18 jelű hídnál befejeződött a pályalemez betonozása.
Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308