Sajtóközlemény – A próbaterhelést végzik az első magyarországi ún. milánói technológiával épülő hídnál
A hídépítésben különleges technológiának számító ún. milánói módszerrel épülnek az M31-es autópálya 3-as úti csomópontjának hídjai. 2009. májusa óta a 3-as úton a forgalmat sávelhúzással biztosítják, a mellette lévő HÉV pedig ideiglenes nyomvonalon közlekedik. A régi nyomvonalakon új műtárgyak épülnek.
Az új műtárgyak: a 3-as út és a Gödöllő-Budapest HÉV átvezetésének kialakításánál a mélyépítésből ismert milánói technológiát alkalmazzák.
A módszer lényege, hogy a híd cölöpjeit, tartószerkezetét a meglévő terepszintről lefúrják a megfelelő mélységbe. A hídtest ráépítése a függőleges tartószerkezetekre a környező földtömeg kiemelése nélkül történik, a bennmaradó föld biztosítja az alátámasztást a pályaszerkezet zsaluzata alatt. A kész híd alól eltávolítják a földet a cölöpök és a hídtest körül, mintegy 2m mélységben.
Ekkor elvégzik a próbaterhelést, majd pedig a nagytömegű földmunkát, így téve szabaddá az autópálya nyomvonalát.
Az M31-es autópálya ezen a szakaszon, 7 m mély bevágásban halad, így mintegy ~21.000 m3 földet kell eltávolítani.
Magyarországon először építenek autópálya-beruházáson így hidakat. A technológia-választást az indokolta, hogy a 3-as út és a HÉV pálya forgalmát az építkezés alatt folyamatosan fenn kellett tartani. A sávelhúzással kialakított új és a régi nyomvonalak a helyi adottságok miatt olyan közel helyezkedtek el, hogy a 7 m-es bevágást, a rézsűk kialakítását a cölöpösszefogó gerendák elhelyezését helyhiány miatt nem lehetett megoldani.
A próbaterhelés után a forgalmat november elején terelik át az új hídra.
A munkálatokról fényképeket az alábbi helyen talál:
https://nif.hu/multimedia/gallery/845