Nyílt levél Fábri István Úr, a Csömöri Civil Egyesület elnöke részére

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. állásfoglalása az M0 útgyűrű keleti szektorának zajvédelméről a vasárnapra tervezett demonstráció kapcsán

Az M0 útgyűrű Csömör és Budapest XVI. kerület közötti szakaszán 2009. október 18-án vasárnapra meghirdetett demonstráció szórólapján szereplő információk kiegészítésre szorulnak.

A környezetvédelmi és építési engedélyekben szereplő környezetvédelmi beruházások hiánytalanul megépültek.

A Beruházó a környezetvédelmi hatóság által előírt mérési, ellenőrző kötelezettségének eleget téve, a lakossági zajpanaszokat figyelembe véve, több méréssorozatban ellenőrzi a környezetvédelmi beruházások hatékonyságát.

A mérési eredmények – az érintett Önkormányzatok által végeztetett független mérésekkel megegyezően – határérték túllépést nem mutatnak ezen a szakaszon (a mérési eredményeket a www.nif.hu honlapon nyilvánossá tettük). A zajpanaszok nyomán azonban a Beruházó megvizsgálta a zajvédő falak meghosszabbításának, magasításának lehetőségét. A zajvédelem hatékonyságának növelése érdekében intézkedési tervet készített, mely terv alapján 2010 –ben új a zajárnyékoló falak épülnek. A tervezés már meg is kezdődött, a kivitelezésre alkalmas tervek idén elkészülnek.

A korszerű, hézagaiban vasalt betonburkolat építésére – neves szakértők együttes véleménye alapján – a nagyobb teherbírás és élettartam miatt került sor az építési engedélynek megfelelően. Az épített betonburkolat akusztikai tulajdonságait a Közlekedéstudományi Intézet Zrt. szakvéleménye alapján a zajcsökkentő intézkedések tervezésnél figyelembe vették, az utólagos mérések is aszfaltburkolattal való hasonlóságot mutatnak a zaj tekintetében.

A terveknek megfelelően az  útgyűrű  mellett 2008. évben  telepítettünk cserjéket, facsemetéket.  Az országos gondokat okozó extrém csapadékhiányos tavasz miatt a kifogástalan fenntartási munkák ellenére a telepített növények egy része kipusztult. 5 éves garanciális időszak kötelezi a kivitelezőt arra, hogy a kipusztult növényeket folyamatosan pótolja, mindaddig amíg ezek életképessé válnak.

A szárazságot elviselő, nagy tűrőképességű fajok és fajták azonban életben maradtak, ezek méretben megfelelnek.

Az építési engedélyek az Önkormányzatok és a Hatóságok együttes véleménye alapján kerültek kiadásra, melyek tartalmaztak az építést megelőző időszakban megfogalmazott igényeket, úgymint gyalogos- és közúti felüljárók. Az építési időszakban a civil szervezetek által megfogalmazott további igényeket szintén megvizsgáltuk és a beruházás költségkereteinek figyelembe vételével beterveztünk két hídra gyalogos- és kerékpáros átvezetést. A hozzá vezető kerékpár utakat és gyalogos járdákat a beruházás terhére nem lehet megvalósítani, azokaz az Önkormányzat vállalta.

A forgalomba helyezést követően hozzánk beérkező minden panaszt megvizsgálunk és a szükséges intézkedéseket megtesszük.

M0 Keleti szektor – 3. sz. főút – M3 autópálya között – zajfelülvizsgálat

M0 Keleti szektor – 3. sz. főút – M3 autópálya között – Zajvédelmi intézkedési terv

M0 Keleti szektor – 3. sz. főút – M3 autópálya között – Zajvédelmi intézkedési terv – Térkép

 

Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308