Sajtóközlemény, Az M3-as autópályán történt baleset tapasztalatairól

Az M31 autópálya építése kapcsán a kivitelező szakemberei az M3-M31-es autópálya gödöllői csomópontjában épülő új híd előre gyártott hídgerendáit emelték be július 21-én, amikor is egy baleset következtében le kellett állítani a munkálatokat. Az okok feltárását a Beruházó és a Kivitelező azonnali hatállyal megkezdte.

 

Sajtóközlemény

 2009. augusztus 5-én

Az M3-as autópályán történt baleset tapasztalatairól

 

Az M31 autópálya építése kapcsán a kivitelező szakemberei az M3-M31-es autópálya gödöllői csomópontjában épülő új híd előre gyártott hídgerendáit emelték be július 21-én, amikor is egy baleset következtében le kellett állítani a munkálatokat. Az okok feltárását a Beruházó és a Kivitelező azonnali hatállyal megkezdte.

Mindenekelőtt fontos hangsúlyoznunk, hogy a gondos munkavédelmi szabályok, előírások betartásának köszönhetően nem történt komoly személyi baleset.

Az utolsó – 16. – elem beemelésekor megbillent és megroppant, aminek következtében mozgásával magával rántotta az előtte felhelyezett gerendát. A 14. elem minimálisan sérült, de a szakemberek a csere mellet döntöttek. A fennmaradó 13 darab elem eltávolítására nincsen szükség.

A baleset okait elemzendő megállapítható, hogy több tényező együttes hatásának volt eredménye a szerencsétlenség. Az út zárását követően a beemeléseket nem tudták időben megkezdeni, mert a gerendák 2 órás késéssel érkeztek. Ez mindenképpen feszített munkatempót jelentett, bár a gyakorlat azt mutatja, hogy ez a mértékű késés behozható lett volna. A szerkezeti gerenda vasalatának kialakítása nagymértékben nehezítette a tartónak az elhelyezését, így ez tovább hátráltatta a munkálatokat. Továbbá a kengyel elrendezése nem tette lehetővé a stabilizáló kalodának az alkalmazását, ami a beemelés után a megfelelő szögben történő rögzítést segítette volna. A tartószerkezet 5%-os dőlésbe terhelhető, ami a daruzás és a támaszon történő elhelyezés és rögzítés közbe meghaladhatta ezt az értéket, amitől a gerenda elroppant. Az alapos és teljes körű kivizsgálás érdekében a kivitelező vállalta, hogy a minimálisan sérült, 14. gerendát független, akkreditált laboratóriumban további elemzéseknek veti alá.

Az okozott kellemetlenségekért, közlekedési fennakadásért szíves elnézésüket kérjük. Az M31 autópálya építése folytatódik, a tervezett ütemterv szerint 2010 májusában forgalomba helyezésre kerül.

A soron következő autópálya zárásról értesítjük a kedves lakosságot. Az építkezés menetéről értesülhet havi hírlevelünkből is: https://nif.hu/.

Fazakas Orsolya

kommunikációs vezető

06 20 922 2308