Sajtóközlemény – Új felszerkezetet tervezünk a II. Rákóczi Ferenc Tisza hídra
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. feladatai között szerepel a 41. sz. főút Vásárosnaményi II. Rákóczi Ferenc Tisza híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítási munkáinak elvégzése.
A projekt kivitelezésére Társaságunk 2008. október 27-én kötött szerződést a KK-2008 Konzorciummal (a konzorcium tagjai: Közgép Zrt. és Kelet-Út Kft.).
A kivitelezőnek a projekt keretében el kell végeznie a főút 52,1 – 53,4 km szelvények közötti szakaszának burkolaterősítését, a Tisza híd pályalemez cseréjét, a Kraszna-, a Száraz- és a Fok híd teljes felújítását. A munkálatokat meg is kezdték ez év tavaszán.
A projekt legjelentősebb létesítménye az 1949-ben forgalomba helyezett II. Rákóczi Ferenc Tisza híd, mely jelentős személy- és teherforgalmat bonyolít le. A 2006-ban bevezetett sebesség-, és a 2007-ben bevezetett súlykorlátozás miatt a híd teljes körű felújítása halaszthatatlanná vált. A munkálatok megkezdése előtt több vizsgálatot is elvégeztettünk. A vizsgálatok többek között kiterjedtek az alapanyag és a hegesztett kapcsolatok ridegtörési hajlandóságára és hegeszthetőségére, valamint a korrózióra. A vizsgálatokat követő szakértői vélemény elveti a híd felújításának lehetőségét, és a meglévő pilléreken új felszerkezet építését javasolja.
Ezt alapul téve Társaságunk kezdeményezte a II. Rákóczi Ferenc Tisza híd tervezett felújítási munkálatainak felfüggesztését. Ez a kivitelezői szerződés módosítását vonja maga után, mely módosításban el fogjuk rendelni, hogy a kivitelező a meglévő híd téli üzemeltetéséhez szükséges feladatokat lássa el. A szerződéses véghatáridő – 2009. október 30. – változatlan marad.
Az új híd felszerkezet megvalósításához szükséges tervek elkészítésére haladéktalanul közbeszerzési eljárást indítunk.
Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető