Sajtóközlemény – Az EMWL Autópálya Konzorcium fogja építeni az M0 útgyűrű déli szektorának 51. sz. főút és M5 autópálya közötti szakaszát

2009. június 15-én kihirdettük a M0 útgyűrű déli szektora 51. sz. főút és M5 autópálya közötti szakaszának tenderen győztes kivitelezőjét.

A február 4-én megjelentetett felhívásra 6 pályázat érkezett:

– M0 GYÁL KONZORCIUM (Magyar Aszfalt Kft., KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., Kelet-Út Építőipai, Beruházó és Szállítmányozó Kft.)
– M0-SSZ KONZORCIUM (SEDESA Obras Y Servicios S.A., SZEVIÉP Szerkezet- és Vízépítő Zrt.)
– „M0 51-M5” Konzorcium (COLAS-HUNGÁRIA Kft., A-Híd Zrt.)
– EMWL Autópálya Konzorcium (Euroaszfalt Kft., MAHÍD 2000 Zrt., W-MIX Kft., Lavinamix Kft.)
– Doprastav a.s.
– Porr Építési Kft.

A közbeszerzés nyertese a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatást tartalmazó érvényes ajánlatot benyújtó EMWL Autópálya Konzorcium (konzorcium vezető tagja: Euroaszfalt Kft.; konzorcium tagjai: MAHÍD 2000 Zrt., W-MIX Kft., Lavinamix Kft).
A konzorcium nettó ajánlati ára: 9.747.985.907.- Ft.

A 6,3 km hosszú szakasz 2×3 forgalmi sávval, plusz leállósávval, kétrétegű betonburkolattal épül, az elválasztó sávban kétsoros beton elválasztó elemekkel. 2 csomópontot és 5 műtárgyat, valamint 16 550 m védőkerítést építünk. Az útszakaszon a megengedett sebesség 110 km/óra lesz. 
 
Az útszakasz 2010. év végére tervezett forgalomba helyezésével megszűnik az M5 autópálya igénybevétele az M0 Keleti szektor – M0 jelenlegi Déli szektora összekötése céljára. Addig azonban nehézséget fog okozni, hogy az M0 – 51. sz. főút csomópontja a meglévő M0 pálya forgalmának folyamatos fenntartásával fog átépülni, szakaszosan változó forgalomterelési viszonyok mellett. Ezúton is kérjük szíves türelmüket és megértésüket!

A beruházás az Európai Unió támogatásával valósul meg, a KÖZOP (Közlekedésfejlesztési Operatív Program) keretében. 


Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308