Sajtóközlemény – Eredménytelenné javasoljuk nyilvánítani a Kelenföld pályaudvar tervezésére és kivitelezésére kiírt közbeszerzési eljárást

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2008. december 31-én jelentette meg az ajánlati felhívást a Kelenföld pályaudvar tervezésére és kivitelezésére. A tenderre 7 pályázat érkezett, mely pályázatok közül 6 darab érvénytelen volt. Az ajánlatok érvénytelensége eltérő okokon alapult, elsősorban a szakmai alkalmasság körébe tartozó szakemberekkel kapcsolatos követelményeket nem tudták teljesíteni a pályázók.

Előterjesztésünk azon alapul, hogy a Bíráló Bizottság döntési javaslata alapján egyetlen ajánlat nyilvánítható érvényesnek, azonban ennek az ajánlattevőnek az ajánlati ára jelentős mértékben, megközelítőleg 2,2 Milliárd forinttal meghaladja a beruházás támogatási szerződésében rögzített összeget.

Az eredménytelenné nyilvánítást követően haladéktalanul megkezdjük az új pályázat előkészítését. Felhasználva a nevezett eljárás tapasztalatait a következő kiírást lényegesen leegyszerűsítve kívánjuk megjelentetni. Átalakítjuk többek között azokat az alkalmassági követelményeket, amelyek általában az ajánlatok érvénytelenségét eredményezik. Így várhatóan több érvényes ajánlat lesz, ami a versenyhelyzetet is erősíti és alacsonyabb ajánlati árakat eredményezhet.

Ebben a pályázatban fogjuk első ízben alkalmazni a projekttársaság intézményét, mely Társaságunk javaslatára került a Közbeszerzési Törvénybe április 1-től. Ettől azt várjuk, hogy a fővállalkozók mindenképpen kifizetik az alvállalkozókat, így csökkenni fog a körbetartozás.

A Budapest – Székesfehérvár vasútvonal szakasz a Transz-európai Közlekedési Hálózatok V. folyosójának részét képezi. Elkötelezettek vagyunk a hálózat jelenlegi állapotának korszerűsítése mellett, hogy az megfeleljen a modern közlekedési rendszerekkel szemben támasztott európai követelményeknek. A munkálatokra eredetileg négy kivitelezési tender keretében terveztünk leszerződni:

• Budapest – Kelenföld állomás felújítása
• Budapest-Kelenföld – Tárnok átépítése és II. vágány építése
• Tárnok – Székesfehérvár vonalszakasz átépítése
• Budapest-Kelenföld – Székesfehérvár vasútvonal biztosítóberendezési és távközlési munkái.

Az eredménytelenné nyilvánítást követően a két munkát összevonjuk, nevezetesen a Kelenföld állomás és a Kelenföld – Tárnok vonalszakasz átépítését és egy eljárás keretében kívánjuk meghirdetni.

Az összevonással az építési fázisokat racionalizáljuk, csökkenteni tudjuk annak kockázatát, hogy az egymás mellett dolgozó kivitelezők másik késedelmére hivatkozva csússzon a projekt befejezése.


Fazakas Orsolya
kommunikációs vezető
06 20 922 2308