Sajtóközlemény – Átadtuk a forgalomnak a korszerűsített győri vasúti pályát és biztosító berendezést
Győr állomás az 1. sz. Budapest – Hegyeshalom A kategóriájú, kétvágányú, villamosított nemzetközi törzshálózathoz tartozó fővonal egyik legforgalmasabb csomóponti állomása. A több mint 2 km hosszú állomáson naponta 400 vonat közlekedik; a Budapest – Hegyeshalmi vasútvonal itt ágazik el Sopron és Pápa - Celldömölk felé.
Átépültek az átmenővágányok az állomás teljes hosszában, a megelőző vágányok mellett a szigetperonok és az állomási épület előtti félperon. Elbontottuk a régi peronburkolat szegélyeket, a közműveket, vasúti kábeleket és kábelalépítményeket. Az új kábelek fektetéséhez új alépítmény készült védőcsövekkel, kábelaknákkal. A peronok új burkolata mű kockakőburkolat, a vágányok mellett az esélyegyenlőséget biztosító burkolat épült.
Győr állomáson két gyalogos aluljáró van, melyek az 1950-es években épültek. A beruházás során korszerűsítettük mindkét aluljárót: megújult a falburkolat, a világítás és az utas tájékoztató rendszer.
Átépítettük a villamos felsővezeték hálózatot, követve a vasúti pálya vonalvezetésének korrekcióit. Korszerű technológián alapuló, elektronikus állomási biztosítóberendezést létesítettünk. A berendezés hatókörzete több mint 100 váltóra terjed ki, ezzel hazánk egyik legnagyobb, világszínvonalú állomási biztosítóberendezése épülhetett meg.
A Helsinki folyosó fejlesztését, illetve a hálózatok átjárhatóvá tételét az Európai Unió kiemelten támogatja. Győr vasútállomás átépítése 50% EU támogatással és 50% költségvetési forrásból valósult meg.
A pálya kivitelezésére szerződést az ARRABONA 2005 Konzorciummal kötöttünk, a kivitelezés összköltsége 6,5 Mrd forint.
A biztosító berendezés kivitelezője az Alcatel – MÁVÉPCELL Győr Konzorcium, a munka összköltsége 5 Mrd forint.
kommunikációs vezető
06 20 922 2308