Sajtóközlemény: Átadjuk a Megyeri hidat

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a mai napon forgalomba helyezi az M0 körgyűrű 2. sz. főút és 11. sz. főút közötti szakaszát, benne a Megyeri híddal.

Már az M0 körgyűrű keleti szakaszának átadásával érezhetővé vált, hogy Budapesten a nagy forgalmat lebonyolító körút hálózata fellélegzett. Folyamatosabb, gyorsabb a haladás a városban, kisebb a torlódás a nagyobb csomópontokban.

Az M0 északi szektorának átadásával tovább javul a helyzet. A következő napokban csökkenni fog az autóáradat az Árpád hídon és környékén.  A szakasz 3,9 km hosszúságú, meghatározó része az M0 Északi Duna-híd. A Megyeri híd, a maga 1 862 méterével hazánk leghosszabb folyami hídja, amely öt, egymáshoz kapcsolódó hídszerkezetből áll, áthidalva a Duna mindkét ágát és a Szentendrei-sziget déli részét.

Az útszakasz 2×2 forgalmi sávos leállósávval, a híd teljes hosszban 2×3 sáv átvezetésére alkalmas keresztmetszettel épült. A híd északi oldalán mozgássérültek közlekedésére is alkalmas kerékpárút, a déli oldalon gyalogjárda épült. A híd bekötése a meglévő úthálózatba jelentős útépítési feladat volt. A Duna jobb partján az M0 nyomvonala a Duna hidat követően beköt a 11. sz. út körforgalmú csomópontjába. Az útcsatlakozás miatt mintegy 1 300 m hosszban át kellett építeni a 11. sz. utat. A Duna bal parti munkaterületén épült a Váci úti csomópont, amelyen keresztül Újpest irányából lehet majd felhajtani az M0 körgyűrűre. Ehhez a 2/A jelű út jelentős átépítésére volt szükség.

A beruházás előkészítése, illetve a kivitelezés folyamán is kiemelt figyelmet fordítottunk a környezetvédelemre. A híd nyomvonala áthalad a Budapest ellátását szolgáló ivóvíz bázison. A vízbázis védelmét szolgálja a szigeten öt védőműtárgy megépítése, melyek feladata az öt, egyenként 1 800-as átmérőjű, közel 110 éves ivóvízcsatorna védelme. A Szentendrei szigetre a kész hídról nem lehet lehajtani, kerékpárral és gyalogosan sem lehet megközelíteni, a főváros vízbázisának és a sziget élővilágának védelme érdekében. A madarak védelmére a Szentendrei-sziget feletti szakaszon a híd mindkét oldalán madárvédő fal épült. A csapadékvíz elvezetése a hídról tározó medencéken keresztül történik, tisztítás után kerül az élő vízfolyásba, a Dunába, illetve az érintett patakokba.

A szakasz üzemeltetési feladatait a Dunakeszi Autópálya Mérnökség látja el. Az M0 autóút teljes szakasza valamennyi járműkategória részére díjmentesen használható.
 
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt a rendelkezésére álló eszközökkel folyamatosan figyeli a forgalom alakulását, és az utazókat a várható forgalmi körülményekről több rádióadón, valamint az interneten (www.autopalya.hu) és SMS –ben is tájékoztatja. Az SMS-ben történő információkért a kiválasztott pálya kódját (pl: M0) kell elküldeni a következő telefonszámra: 06-70-777-4636.


Beruházás szereplői, adatok:

Beruházó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Kivitelező: M0 Északi Duna híd Konzorcium (tagjai: Hídépítő Zrt., Strabag Zrt.)

Kivitelezés kezdete: 2006 év február
Forgalomba helyezés: 2008. év szeptember hónap 30.
Beruházás költsége: 63,2 milliárd Ft


A most átadásra kerülő híd és a kapcsolódó körgyűrű sokak életét teszi elviselhetőbbé. Szerettük volna korábban elkészíteni, átadni a forgalomnak, azonban a civil szervezetek részéről tapasztalt ellenállás nem tette ezt lehetővé számunkra. Felelősségteljes és konstruktív hozzáállással hamarabb élvezhetjük a fejlesztés adta előnyöket.

Az autósok az átadási ünnepséget követően, várhatóan 16 órától használhatják az új szakaszt. Mindenkinek jó utat, biztonságos közlekedést kíván a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.