Sajtóközlemény, 2008. április 17-én

Elindult a Bajánsenye országhatár – Boba vasútvonal villamosítása


nif_logo_norm_col_s.jpg

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.), mint a magyarországi vasúti fejlesztések beruházója, megkezdte a Bajánsenye (oh) – Boba, Vas, Zala és Veszprém megyéket érintő vasútvonal villamosítását. 
A vonal az V. számú, Velence – Trieszt – Ljubljana – Budapest – Ungvár – Lvov – Moszkva útvonalat magába foglaló páneurópai vasúti közlekedési folyosó része. A pálya a vasútvonal teljes hosszában jelentős nyomvonal korrekciókkal átépül, az állomások vágánygeometriája korszerűsítésre kerül. A biztosítóberendezés átalakításának eredményeként modern – elektronikus – biztosítóberendezés fog üzemelni a vonalon. A rehabilitációs munkák tervezése 120 km/h engedélyezési sebesség és 225 kN tengelyterhelés figyelembevételével történt. Bobán megépül a deltavágány, amely irányváltás nélküli vonatközlekedést biztosít a főváros felé. A vasútvonal villamosítását vasútüzemi, gazdasági és környezetvédelmi szempontok indokolják. A villamos vontatás valamennyi mértékadó környezetvédelmi feltételt (energia felhasználás, levegő- és talajszennyezés, hangkibocsátás, rezgés-vibrációs hatás) tekintve előnyösebb a dízel vontatásnál.
 

A beruházás befejezésének határideje 2010. 05. 31.

A kivitelezés összköltsége: 27,13 millió EUR + Áfa

Pénzügyi forrás: Európai Közösség, ISPA támogatás
Kivitelező: BB 2007 Konzorcium    
 
 További információ: Fazakas Orsolya06 20 922 2308