Ma átadják a forgalomnak az M7-es autópálya, Becsehely – Nagykanizsa között elkészült pályaszakaszát
A mai napon újabb 18,1 km-rel egészül ki az M7-es autópálya. Kóka János gazdasági és kereskedelmi miniszter, ünnepélyes keretek között avatja fel a Becsehely – Nagykanizsa között megépült új szakaszt.
M7 AUTÓPÁLYA NAGYKANIZSA – BECSEHELY KÖZÖTTI SZAKASZ
(206+200 – 224+282 kmsz.)
A nyomvonal a Nagykanizsa K-i csomópont után indul és a Becsehelyi csomópontban kapcsolódik a 2004. szeptemberben a forgalom számára átadásra került további autópálya szakaszhoz (Becsehely – Letenye 8,7 km). A szakaszon további 2 autópálya csomópont létesül – Nagykanizsa Észak és Sormási – valamint Sormás közigazgatási területén egyszerű pihenőhely kerül kialakításra.
A nyomvonal változatos domborzati viszonyok között halad, bevágásos és töltéses szakaszok váltják egymást, komolyabb műtárgy kialakítására nem volt szükség.
Műszaki tartalom: | |
Az út besorolása: | 2×2 forgalmi sávos K.I.A külterületi síkvidéki autópálya |
Tervezési sebesség: | 140 km/h |
Hossza: | 18,1 km |
Keresztszelvény kialakítása: | |
Koronaszélesség: | 28,00 m |
Forgalmi sáv szélessége: | 3,75 m |
Leállósáv szélessége: | 3,00 m |
Középső elválasztó sáv szélessége: | 5,00 m |
Padka szélessége: | 1,00 m |
Műtárgyak, csomópontok: | |
Csomópontok száma: | 4 db |
Műtárgyak száma: | 24 db |
Felüljárók: | 14 db |
Aluljárók: | 10 db |
Egyéb építmányek: | |
Pihenő helyek száma (egyszerű): | 1 db |
Mérnökség: | 1 db |
Környezetvédelem: | |
Vadvédő kerítés: | teljes hosszban, kétoldalt |
Ökológiai átjárók: | 2 db |
Petézőhely: | 6 db |
Erdőtelepítés: | 2,3 ha |
Közműkiváltások: | |
Szénhidrogén vez. keresztezés: | 17 db |
Hír-távközlő vez. keresztezés: | 25db |
Nagyfesz. villamos hálózat keresztezés: | 2 db |
Kis-és középfesz. villamos hálózat keresztezés: | 38 db |
Víz-, csatorna vez. kiváltás: | 9 db |
Záportározó: | 7 db |
A beruházás résztvevői
Tervező: UNITEF’83 Rt
UVATERV Rt.
Kivitelező: BETONÚT SZOLGÁLTATÓ ÉS ÉPÍTŐ Rt.
Szerződéskötés: 2004. november 17.
Kivitelezési határidő:: 2006. december 31.
Szerződéses összeg: 35,9 Mrd Ft
EMLÉKEZTETŐÜL
1997-ben Helsinkiben az EU Harmadik Összeurópai Közlekedési Konferenciája kijelölte az úgynevezett V. számú Helsinki folyosót – melynek az M7 autópálya részét képezi -, és célja, hogy az Adriai tenger kikötői és a Kelet-európai országok között létesítsen magas szolgáltatási színvonalú, közvetlen közúti kapcsolatot.
1964. M1-M7 közös budapesti szakasz forgalomba helyezése
1966. Bal pálya megépítése Martonvásárig
1971. Bal pálya Martonvásár-Zamárdi között
1972-75. Jobb pálya Törökbálint-Balatonaliga között
2001-2002. Jobb pálya megépítése Balatonaliga-Zamárdi között,
90 km teljes felújítása
2004-ben átadott szakasz:
M7 Becsehely-Letenye 8,7 km
M70 Letenye-Tornyiszentmiklós 18,6 km
2005-ben átadásra kerülő szakasz:
M7 Balatonszárszó-Ordacsehi 20 km
M70 Tornyiszentmiklós-országhatár 1,1 km
2006-ban átadásra kerülő szakaszok:
M7 Ordacsehi-Balatonkeresztúr 25,7 km
M7 Sormás(Esztergnye)-Becsehely 6 km
2007-ben átadásra kerülő szakaszok:
M7 Zamárdi-Szárszó 14 km
M7 Nagykanizsa-Sormás(Eszteregnye) 12 km
2008-ban átadásra kerül:
M7 Balatonkeresztúr-Nagykanizsa 36 km
M7 Letenye-országhatár 1 km
M7 Mura-híd