13 kilométerrel hosszabb az M0 körgyűrű!

A Budapestet elkerülő autóút első folytatását az új 4. sz. főút Vecsést és Üllőt elkerülő 12,5 km-es szakaszával egy időben, szombaton délután vehetik birtokba az utazók. A két szakasz építése 17 hónapot vett igénybe. Az M0 építése jövő tavasszal folytatódik.

Az új M0-ás szakasz nemcsak az átmenő forgalmat fogja távol tartania főváros belső kerületeitől, hanem megkönnyíti a ferihegyi repülőtér megközelítését is. Lényegesen javul a főváros dél-keleti szektorának forgalmi helyzete, a Ferihegyre érkező utasok ezen az úton sokkal gyorsabban juthatnak a városba. A STRABAG RT. által megépített szakasz 33,8 Mrd Ft-ba került. Az M0 körgyűrű közvetlen szomszédságában elhelyezkedő települések átmenő forgalma okozta zaj –és légszennyezettségének csökkentése, útjainak kímélése, a balesetek számának csökkentése érdekében épülhetett meg a Vecsést és Üllőt elkerülő szakasz, amely 2×2 sávosként épült meg és a távlatokban autópályává fejleszthető. A jelenlegi szakasz teljes bekerülési költsége 12,5 Mrd Ft. Az M0 autópályán az eddig megépült szakasz forgalmi tapasztalatai alapján, a beruházó úgy döntött, hogy ez az útszakasz bazaltbetonból épüljön. A beton előnye, hogy élettartama hosszú, üzemeltetése olcsó és nagy terhelés esetén sem alakul ki rajta nyomvályú. Előnyei miatt számos nyugat-európai országban alkalmazzák hasonló forgalmi terhelésű útszakaszokon. Örömhír minden budapesti és átutazó számára is, hogy az M0 építése nem áll meg. Jövő tavasszal elindul a következő, az M3-asig tartó 26,5 km-es szakasz, amelynek átadását 2007 év végéig tervezi a beruházó NA Rt. Ugyanezen időszak alatt a meglévő, legnagyobb forgalmú, 1990-ben és 1994-ben átadott szakaszok 2×3 sávosra bővítése is elkészülhet. Az Európai Unió Kohéziós Alapból történő finanszírozás lehetővé teszi az M0-t Gödöllővel összekötő 12 km-es M31 autópálya megépítését is. Az Északi-híd megépítésével pedig megvalósulhat a körgyűrű ¾ része.