Átadták az M7 autópálya Balatonszárszó-Ordacsehi közötti szakaszát
2005. július 15-én Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter és Kiss Péter, a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter átadta a forgalomnak az M7 autópálya Balatonszárszó és Ordacsehi közötti szakaszát.
Az M7 autópálya Balatonszárszó-Ordacsehi szakasza – mintegy 20 km – kivitelezési munkái 2003. márciusában kezdődtek el. A szakasz kivitelezője a nyílt előminősítéses eljáráson nyertes Szárszó Konzorcium, amelynek vezetője a Hídépítő Rt, tagja a Betonút Rt. Generáltervező az UVATERV Rt, a mérnöki feladatokat a METRÓBER Kft. látta el. A szakasz építési költsége: 65,1Mrd Ft.
A nyomvonal különösen nehéz terepviszonyok között halad, amely indokolta 3 nagynyílású völgyhíd tervezését is. A Balaton közelségéből fakadóan, a tőzeges altalaj miatt számos helyen talajcserét, illetve töltésalapozási munkálatokat kellett végezni. Az építési munkát nehezítették még az elhanyagolt vízelvezető rendszerek, amelyek miatt kárelhárításra került sor.
A projekt 20 km útpályát, 3 csomópontot (a szakasz két végén létesítendő csomópontok a megelőző és a követő szakaszhoz tartoznak), 5 bekötőutat és 35 műtárgyat tartalmaz. A műtárgyak közül 4 völgyhíd, 15 aluljáró, 7 felüljáró és 7 támfal. A hidak alapozásához felhasznált összes cölöp hossza 16.9 km; a hídgerendák összhossza 18.157 km; a hidak teljes felülete 44.742 m2. Támfalakat 1.32 km hosszban, 10.904 m2 összfelülettel, 12 km cölöp felhasználásával építettek. Az út vonalvezetéséből adódóan a szakaszon 4.55 millió m3 föld megmozgatása után 2.3 millió m3 földfelesleg keletkezett, ezt a mennyiséget az Ordacsehi-Balatonkeresztúr szakaszon használják fel. A töltéstestekbe 2.25 millió m3 földet töltenek be; a bevágások és töltések rézsűi összesen 945.000 m2 tesznek ki; CKT útalapbetonból 160.000 m3, aszfaltból 350.000 tonnát (kb. 480.000 m2) építenek be; a lápos, mocsaras részeken az altalaj teherbírásának növelésére 200.000 m3 talajcsere és 250.000 m2 geotextília és georács terítése vált szükségessé.