Szakmai kihívás az M6 városi szakaszának építése – Sajtóközlemény
Itt épül Magyarország első háromszintű csomópontja
A 11 km hosszú autópálya-szakaszt az eddigiektől eltérő körülmények között, és speciális műszaki tartalommal a Vegyépszer Rt. építi. Az autópálya szakasz az M0 autópálya csomópontját köti össze az M6 érdi tető-Dunaújváros között 2006-ra megépülő szakaszával, így a tranzitforgalom Budapest elkerülésével, 2007-ben már gyorsforgalmi úton érheti el az ország déli régióit.
Az M6 városi szakasz építésének különlegessége, hogy végig belterületen halad a XXII. kerületen, Nagytétényen és Érd-Ófalun keresztül.
A belterületen történő építés igencsak megnehezíti a szakemberek dolgát: a nyomvonal alatt több kilométernyi – az autópálya szakasznál hosszabb – közmű, szénhidrogén vezeték, víz és szennyvíz vezeték, távközlési építmények és villamos kábelek húzódnak. Ezek kiváltása időigényes, és körültekintő előkészítéssel történik. A szakaszon 4 csomópont épül, amelyek szintén a beépítettség és a szakasz rövidsége miatt a szokásosnál közelebb vannak egymáshoz, ezért 7,7 km hosszban többletsávokat kell építeni a biztonságos le és felhajtás érdekében.
Egyedülálló létesítmény épül az M0-M6 elválásánál: Magyarország első háromszintű csomópontja.
Az M0 körgyűrű három kilométerén természetesen közvilágítás is lesz, a lefektetett kábel hossza 41 km, az oszlopok száma 730. A speciális körülmények, a szállítási távolság növekedése, a közművek kiváltása, a nagyobb műtárgy igény (29 db, mintegy 30.000 m2), a kivitelezési költségek arányos emelkedésével jár együtt.
A beruházó Nemzeti Autópálya Rt. a munkák elvégzésére hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás során, a nemcsak autópálya építésben jártas Vegyépszer Rt. ajánlatát alkalmasnak találta és vele köt szerződést mintegy 37,1 Mrd Ft értékben.
A Vegyépszer előtt nem ismeretlenek a helyi viszonyok, hiszen jelenleg az ugyanezen a szakaszon lévő, a volt Metallochémia gyártelep kármentesítésén dolgozik.
Az ajánlat elbírálásánál követelmény volt az építkezés során és azt követő kiemelt környezetvédelmi és a környéken élők biztonságát szolgáló intézkedési terv készítése. Az erre irányuló intézkedések és beruházások értéke a teljes költség mintegy 10%-a.
A szakasz végleges forgalomba helyezésének határideje: 2007. február 28.
További információ:
Béni Gyöngyi
T: 436.8213
M: 06.20.577.9299