Hordógurítás az M7-esen

Május 9-én, hordógurítással ünnepelték meg az építők, hogy szerkezetkész állapotba került, vagyis átjárhatóvá vált Közép-Európa leghosszabb völgyhídja, a kőröshegyi völgyhíd.

Befejeződtek a betonozási munkák a kőröshegyi völgyhídon, így szerkezetkész lett a hatalmas viadukt. A sikeresen elvégzett munkálatokat a hagyományoknak megfelelően hordógurítással ünnepelték meg a kivitelezők. Az öreg kontinens legnagyobb méretű völgyhídjának a szerkezetét három éve kezdték egyszerre építeni az átkelő két vége felől. Az építmény a legmagasabb pontján 88 méterrel magasodik a Kőröshegyi-Séd völgye fölé. A csaknem két kilométer hosszú, 16 pillérre és két hídfőre támaszkodó, 90 betonelemből álló viadukt az M7-es autópálya részeként készül a Zamárdi-Balatonszárszó szakaszon.

Apáthy Endre, a beruházást kivitelező Hídépítő Zrt. elnök vezérigazgatója, elmondta: a hídon átvezető kétszer kétsávos autópálya a tervek szerint augusztus 12-én készül el, összekapcsolva Zamárdit és Balatonszárszót. Ezzel a Balaton déli partján végigér majd az M7-es.