Megjelent a Pilis állomás átépítése, Pilis – Albertirsa vonalszakasz felújítása című Ajánlati Felhívás

Megjelent a Pilis állomás átépítése, Pilis – Albertirsa vonalszakasz felújítása című Ajánlati Felhívás

A beszerzés a Budapest – Cegléd – Szolnok – Lökösháza vasútvonal rehabilitációs munkái I. ütemre vonatkozó, az EU és a Magyar Állam között létrejött 2000/HU/16/P/PT/001 sz. Pénzügyi Megállapodás feltételei szerint a Kohéziós Alap programhoz kapcsolódóan kerül megvalósításra. Jelen beruházás tárgya a IV. számú korridor részeként Pilis állomás átépítése, a Pilis (bez) – Albertirsa (bez) vonalszakasz felújítása a dokumentáció feltételei szerint. A felhívás az Európai Unió Hivatalos Lapjában (TED elektronikus lap), tájékoztató jelleggel a Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
Az átépítés során az utasáramlás biztonságos lebonyolítása érdekében peronaluljáró és új peronok épülnek az esélyegyenlőség biztosításával. A nyíltvonali csatlakozások esetén a 120 km/óra sebesség biztosítása érdekében ívkorrekciókat hajtunk végre, ezzel lehetővé válik, hogy a Budapest – Albertirsa vonalszakaszon egységes 120 km/óra, az Albertirsa – Cegléd vonalszakaszon 140, míg Ceglédtől Szolnok irányában 160 km/óra legyen a pályasebesség, így a Budapest – Szolnok közötti menetidő üzemszerűen is 1 óra alá csökkenhet. Megújul a biztosítóberendezés, a megváltozott pályageometriát lekövetjük a felújítandó felső vezeték hálózattal.

A vágányzárak minimalizálására való törekvés érdekében a Pilis állomás átépítésével egyidőben valósul meg a Pilis – Albertirsa vonalszakasz felújítása, a Monor – Pilis állomásköz felújításának befejezése is. A felújítandó területeken megmarad az eredeti pályageometria, csak a sebesség és a hatékony ágyazatvastagság biztosítása érdekében a szükséges beavatkozásokat tesszük meg.